XKB fout

Christof Laeremans christof.laeremans op gmail.com
Za Aug 20 08:56:03 UTC 2005

Hallo,

Gisteren heb ik Ubuntu 5.04 (PowerPC) geinstalleerd op mijn iBOOK en
telkens bij het opstarten van Gnome krijg ik onderstaande foutmelding.

Er is een fout opgetreden bij het activeren van de XKB configuratie.
Dit kan onder verschillende omstandigheden voorkomen:
- fout in de libxklavier-bibliotheek
- een fout in de x-server (xkbcomp, xmodmap hulpprogramma's)

Xserver versie gegevens
The X.org Foundation
6080200

Deze foutmelding krijg ik dus altijd bij het opstarten en dan moet ik
daarna naar het programma gaan om het toetsenbord te selecteren. Klik
op sluiten dan heb ik terug een AZERTY toetsenbord en komt ze niet
meer te voorschijn.

Nog een bijkomende vraag/probleem. Tijdens de installatie van Ubuntu
stond mijn toetsenbord op de AZERTY indeling maar nu tijdens het
inloggen staat het op de QUERTY indeling. Hoe kan dit aangepast worden
zodat het toch mogelijk is om in te loggen met een AZERTY indeling.

Alvast bedankt !

Groeten,

Christof Laeremans