PowerPont Viewer voor Open Office

Jan Claeys janc+ubuntu op lugwv.be
Di Aug 16 13:47:27 UTC 2005

Op di, 16-08-2005 te 12:15 +0200, schreef Agapè-Leiden:
> Als professioneel gebruiker van PowerPoint bouw ik cd’s met pps
> bestanden. Met de functie ‘inpakken en wegwezen’ zorg ik dat de eerste
> presentatie van de cd tevoorschijn komt en vervolgens met hyperlinks,
> binnen de dia, naar de andere pps bestanden gesurft kan worden. Zo kan
> ik een cd met 200 of meer presentaties van een jaaropleiding allemaal
> aanklikken. Verder zitten er filmpjes, sprekersuittreksels en meer
> software op. En alles bereikbaar vanuit de eerste opgestarte pps.

> Het voordeel van pps bestanden is dat PowerPoint zelf niet hoeft op te
> [...]

Start Powerpoint niet op, of start die wel op maar begint meteen met de
presentatie?

OOo heeft namelijk een opstart-optie ("-show") die ervoor zorgt dat een
presentatie meteen begint.

> Presentation van OpenOffice leest zonder problemen het bestand (pps)
> wel in maar start zelf op. Vervolgens zijn de hyperlinks in OpenOffice
> niet meer te activeren. Dat laatste beschouw ik niet als het probleem
> maar als extra werk wat er achter zit.
>
> Mijn eerste vraag is dus: Is er voor OpenOffice een alternatief?

Heb je dat getest met OpenOffice.org 1.1 of OpenOffice.org 2.0 ?
(Waarschijnlijk zal in de volgende versie van Ubuntu die nieuwe versie
van OOo zitten.)

--
Jan Claeys