Grub

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Wo Apr 13 10:00:10 UTC 2005

On Wed, 13 Apr 2005, Adrien Verlee wrote:

> Ik heb die NFS zien staan, maar wat moet ik met zo een boodschap. Wat
> weet ik nu wat er allemaal draait en/of geïnstalleerd staat. Ik weet
> geeneens wat NFS wil zeggen of wat het doet.

NFS is het Network File System. Als je het gebruikt weet je het ('t is
(nog) niet makkelijk op te zetten :)

> Omdat ik dus niet goed wist wat te doen heb ik dat maar laten staan.
> Maar of dat het probleem gegeven heeft?

Onwaarschijnlijk. De verandering is puur cosmetisch (scheelt weer een
nutteloos programma op de achtergrond).

> Tijdens de upgrade kwam Ubuntu met een melding omtrent 2 scriptjes die
> ik gewijzigd zou hebben, en of die moesten aangepast of verwijderd
> worden. Ik kon mij alleen dat herinneren van die foute hotplug. Het
> andere wilde ik bekijken, en daar is het bij mij wellicht misgelopen.

Dat ligt eraan welke configuratiefiles dat waren.
Als het goed is is er een /etc/bestand.dpkg-new (of dpkg-old) waar de
nieuwe (of oude) versie instaat (ligt eraan of je gekozen hebt voor
overschrijven ja/nee)

> Het scherm met dat script
> kwam op, en daar raakte ik niet uit.

"q" indrukken

> Ik was al moe en zal misschien een optie vergeten zijn, enfin, ten
> einde raad heb ik een ctrl-alt-del gedaan en de upgrade herstart. Toen
> kwam Ubuntu melden dat dpkg moest herconfigureerd worden (of zoiets),
> dat heb ik laten doen. Maar Evolution was daarna niet meer te starten,
> en sommige programma's waren weg.

Dat is wel erg drastisch :)

En de melding zal geweest zijn dat je "dpkg --configure -a" moest doen,
omdat de upgrade halverwege afgebroken was..

Heb je een reboot geprobeerd voordat je evolution opnieuw probeerde te
starten? En welke programma's waren er precies weg?

Ach, liever obsolete dan helemaal niet leet!
	- jtv