DocBook Wiki

Vincent van Adrighem adrighem op gnome.org
Wo Apr 6 13:54:57 UTC 2005

Op wo, 06-04-2005 te 15:34 +0200, schreef Martijn van de Streek:

> Ubuntu maakt al lang gebruik van DocBook als documentatieformaat.. het
> wordt alleen omgezet in HTML en Info-pagina's tijdens het build-proces
> volgens mij.
>
> En DocBook is gewoon XML, dus dat kun je met elke teksteditor vertalen.

Dat is waar, maar XML is niet het eenvoudigste formaat om te vertalen.
Een project als docbookwiki is dus bedoeld om het vertalen _nog_
eenvoudiger te maken. Het biedt o.a. CVS-functionaliteit wat nogal
schrijnend mist bij de "normale" manier van docbook-vertalen.

Het GNOME project is overigens bezig om een xml2po infrastructuur op te
zetten. Dus dan kun je binnenkort gewoon een po-editor gebruiken.

Groetjes,
Vincent
--
GNOME vertalen: Kijk op http://nl.gnome.org/ voor meer info.
Kom eens langs op irc://irc.gnome.org/gnome-nl/