database

adrien a.verlee op easynet.be
Di Apr 5 21:53:48 UTC 2005

De inhoud van synaptic doorzoeken, en ook het web, heeft mij niet veel
wijzer gemaakt in het vinden van een database.

Ik verklaar mij nader. Uiteraard heb ik databases gevonden, mijn
voorkeur zou zelfs uitgaan naar postgressql. En weet ook van het bestaan
van MDB-tools.

Maar ik stel mij de vraag of dat allemaal geen overkill is voor wat ik
wens. Ik moet enkel een database hebben op een stand-alone machine, geen
php, geen web-server, eventueel zelfs geen sql(-varianten).

Wel een op zich zelf staande relationele database. Ik gebruik nu Access.
Een voorbeeld van wat ik bedoel is hier te vinden:
www.a.verlee.easynet.be/database/index.html

Weet iemand of zoiets bestaat zonder bijkomende installaties van php,
een sql database, Rekall, en dergelijks?

Of zit er toch niets anders op dan gebruik te maken van b.v. MDB-tools
en Gnome-DB ?
--
adrien