Nieuw op Ubuntu

nicolas nico op veenkamp.nl
Zo Dec 26 23:05:00 UTC 2004

Beste mensen,

Na enige problemen met het installeren van distro's als Red Hat 8 (had
ik nog op de plank liggen), Fedora Core 3 en Debian op mijn nieuwe
laptop (Acer Travelmate 4001WLMi) heb ik het maar eens geprobeerd met
Ubuntu. Ik had er wat over gelezen en het leek me wel een leuke distro
om eens te proberen.

De installatie liep vlekkeloos. Na de iso te hebben gedownload en
gebrand op een andere PC was het booten en installeren een makkie. Ook
het upgraden van de packages ging uitstekend. Kortom, ik ben wat dat
betreft dik tevreden over Ubuntu.

Nu nog een aantal dingen uitvinden zoals het aanspreken van de Intel
mobile processor zodat ook het draadloze gedeelte weer gaat werken.
Iemand een idee? Ook de USB en FireWire poorten heb ik nog niet
geprobeerd.

Leuk overigens om te zien dat er een aantal nederlanders hier ook actief
mee zijn.

groet,

Nico Veenkamp