Ervaringen met Ubuntu

JanC janc+ubuntu op lugwv.be
Vr Dec 17 15:42:59 UTC 2004

Tsjoklat wrote:

> Waarom niet? Mozilla is niet gnome en niet kde. In feite denk ik dat
> gnome een eigen rendering machine moet hebben, zoals kde heeft. (Alleen
> hoop ik wel dat ze een betere werkende versie doen dan hun, want
> konqueror web browser is nog altijd slechter dan opera)

Mozilla/Gecko is wel GTK.  Gnome & Mozilla.org hebben ook een
samenwerkings-akkoord gesloten eerder dit jaar.

Daarnaast duurt het ontwikkelen van een *degelijke* HTML-soup-parser(!)
& render engine makkelijk 4-5 jaar.

Het is ook zo dat Mozilla.org aan een meer modulaire applicatie-opbouw
werkt.  Zo zullen Firefox, Thunderbird, Nvu, etc. allemaal bovenop
dezelfde "XulRunner" draaien (die ook afzonderlijk beschikbaar zal zijn).

--
JanC