[ubuntu-my] Cadangan mendokumenkan asal-usul/sejarah Ubuntu malaysia kat Wiki

Payne Samad Loh sploh77 at yahoo.com
Tue Mar 24 18:07:23 GMT 2009

 Sila cerahkan saya cara untuk akses edit wiki

dibawah ialah sebahagian penterjemahan arkib dari Inggeris ke Bahasa Malaysia
________________________________
Aktiviti 2005

Sidang Sekuriti HITB Malaysia

Kami dengan berjaya telah mengedarkan 600 cakera padat kepada pengunjung sidang

http://conference.hackinthebox.org

--dari Zarul Sharin

Aktiviti 2006

 11th - 13th Ogos 2006

Mampu mengedarkan kepada orang awam melebihi 400 cakera padat. Mendapat sambutan yang positif

-- dari Ezwan Aizat Bin Abdullah Faiz

                            ----------------------

150+ cakera padat Ubuntu 6.06 LTS untuk IIUM

Saya telah menghantar melebihi 150+ Ubuntu 6.06 LTS kepada Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (IIUM) untuk Jabatan Informasi dan Teknologi untuk digunakan dalam makmal mereka.
Pusat Matrikulasi IIUM di PJ ada 5 buah komputer makmal dengan 30 buah komputer di setiap makmal. Jadi, setiap makmal akan di allokasikan dengan 30 cakera padat untuk pelajar yang mahu menggunakan Ubuntu

-- dari Nicholas Ng

Expo ICT KCBA (Kuching, Sarawak)

30 Jun - 2 Julai 2006

Kami juga dengan berjayanya mengedarkan keluar 600 cakera padat Ubuntu Dapper Drake tambahan pula  hampir 200 versi lama Ubuntu diedarkan. Kami juga menerima sambutan baik dari pegunjung dan ada diantara mereka yang minat menggunakannya. Untuk maklumat lanjut mengenai event ini, sila layari laman aktiviti di Kucing Open Source Community website.

Lebih gamber: http://www.kuchingosc.org/gallery/kcba-ict-expo-2006/

-- dari Nicholas Ng

this email was  sent using (firefox trunk build) Minefield 3.2a1pre
OS - Linux Xubuntu 9.04 / LXDE