[ubuntu-my] Ubuntu-my Digest, Vol 27, Issue 46

Harisfazillah Jamel linuxmalaysia at gmail.com
Tue Mar 24 11:33:53 GMT 2009

Zarol,

Kita dalam komuniti ni simple aje. Orang akan lihat kepada kita. Who we are.

Sebagai pengasas kepada Ubuntu-my, ahli lain akan melihat dengan pengasas
dengan pandangan yang berbeza. Banyak harapan diletakkan.

Ia tanggung jawab besar. You kenal pikul, sama ada suka atau tidak. This Ubuntu
komuniti semakin membesar. Members makin bertambah dan yang sertai sudah
lagi sebarangan orang. Ada members yang 15 tahun dengan Open Source.
Joining and using Ubuntu kerana mereka suka kepada ubuntu dan falsafah ia.

Dan you sepatut rasa bangga dengannya. Apa yang telah diasas semakin besar.

Menjadi pengasas maksudnya you juga dipandang sebagai leader. Ramai meletakkan
harapan pada you.

dan as always. Saya akan mencari dan melihat pengasas dalam satu komuniti.
Kerana saya perlu tahu untuk memudahkan saya bergerak dan meyumbang kepada
komuniti.

Diam bukan jawapan sekarang. You are a leader to ubuntu-my. You like it or not.
People will critic you and condemn you.

As long that you clear about your objective. Then the other members will follow
you and defend you.

Tapi you kena tonjolkan diri dan beri guidance.

Maaf kerana saya banyak menyampuk. Tapi saya perlu pastikan komuniti yang
saya makin sayang ini berkembang dengan baik.

Saya boleh lepak tak perlu join mana-mana komuniti pun. I have family
and jobs but
for the love of open souce, here I am again.

Don't take this as personal attack or anything. It's just that we want
to know who lead.

Ada rezeki kita akan bertemu.