[ubuntu-my] Wiki ubuntu-my

ApOgEE jerungkun at gmail.com
Sat Mar 21 13:10:43 GMT 2009

Pengurus Jom Linux,

1. aku takleh nak jawab pasal ketua tu. kene tanya la founder Ubuntu-my ke,
Official Ubuntu Member ke, aku ni ahli biasa je. Kalau semua kata on, aku on
je.. kalau diorang kata takleh, aku pun takleh kata apa.

2. terima kasih kalau sudi nak open sourcekan buku tu.

3. ya betul. semua tu hanya menyumbang mungkin 1% je dari syarat anda boleh
diterima sebagai official member. Selebihnya datang dari penglibatan dan
sumbangan anda kepada komuniti. Untuk tutorial macam mana nak guna wiki tu,
tunggu la kalau ada yang rajin nak buat. haha

4. nak daftar persatuan apa semua tu, kene setel ngan founder. aku tatau.

5. sedangkan FREE dan takde yuran pun hanya sikit ni jer nak on... kalau ada
yuran, lagi la aku tak tau apa jadi... hahaha... anyway, aku move dengan
diorang ni semua atas dasar tolong menolong dan rasa ikhlas. Mungkin kalau
ada sesuatu yang perlu modal pun, kitorang collect je sesama kitorang yang
ada atau pegi cari sponsor. Serta TAKDE PAKSAAN langsung kepada sesiapa yang
taknak.

6. Python dan C adalah kerja biasa aku. Java aku kureng sikit, tapi boleh
gak kalo ada keperluan. Anda dialukan untuk PM aku kalau ada keperluan.

7. Follow jer mailing list ni, wiki, IRC, forum dan semuanya.. biasanya akan
diumumkan kat semua medium perhubungan ni.  Harap maklum.

untuk rancangan akan datang, boleh rujuk kat:

https://wiki.ubuntu.com/MalaysianTeam/Activities
atau
http://wiki.ubuntu.com.my/Wiki_Ubuntu_Malaysia:Peristiwa_semasa
atau