Dėl tinklo nustatymo ir interneto dalijimo Ubuntu/Baltix bei Debian sistemose

Mantas Kriaučiūnas mantas at akl.lt
Pir Kov 16 14:16:18 GMT 2009

Labas,

Sirex <sirexas at gmail.com> rašė:
> Jei tau nereikia jokių įmantrybių kaip dhcp ir dns serverių, tai gali dalinti
> internetą vos kelių komandų pagalba:
>     http://www.ubuntu.lt/render/Articles;aid,89

Tame straipsnyje nėra parašyta vieno svarbaus dalyko - kaip nustatyti
tinklo plokščių IP adresą (to gali prireikti jei įdiegimo metu buvo
nustatyti kitokie IP adresai nei reikia iš tikrųjų).
Ubuntu/Debian bei suderinamose OS tinklo plokščių IP adresai yra
konfigūruojami faile /etc/network/interfaces , pvz mano interfaces turinys:

auto lo
iface lo inet loopback
auto eth0
iface eth0 inet static
    address 192.168.0.1
    netmask 255.255.255.0
    broadcast 192.168.0.255
    name Vidinio tinklo korta
iface eth1 inet dhcp
auto eth1

Daugiau info apie paprastą interneto sharinimą rasi:

https://lists.akl.lt/pipermail/naudotojai/2004-August/000289.html
https://lists.akl.lt/pipermail/naudotojai/2004-August/000290.html
https://lists.akl.lt/pipermail/naudotojai/2006-February/000829.html

Iš esmės tau reikia teisingai sukonfigūruoti tinklo plokščių IP adresus
(vidinio tinklo plokštės nustatymuose neturi būti "gateway" eilutės) ir
tada įdiegti ipmasq paketą (papildomai gali ir dnsmasq) - komanda:
sudo apt-get install ipmasq dnsmasq

Jei nesi patyręs Linux naudotojas tai patarčiau įsidiegti kokią nors
mažai operatyviosios atminties (RAM) naudojančią grafinę aplinką, pvz
LXDE - Ubuntu 8.10 atveju užtenka tiesiog įvykdyti komandą:

sudo apt-get install lxde

Daugiau info apie LXDE - http://lxde.org bei http://wiki.lxde.org/en/Ubuntu

Taip pat gali pabandyti kokią Ubuntu ar Debian pagrindu sukurtą operacinę
sistemą su grafine aplinka, pvz Xubuntu arba Baltix Server (jei tame kompe
yra 192 MB ar daugiau RAM ir planuoji tame serve daryti kažką daugiau nei
vien interneto dalijimas):

http://ftp.akl.lt/Linux/Baltix/Server/
http://xubuntu.org/get#intrepid

--