[உபுண்டு_தமிழ்]தமிழ் உபுண்டு சின்னம் குறித்து..

Sivakumar Ramamurthy sivakumar.ramamurthy at gmail.com
Mon Oct 30 21:54:03 GMT 2006

1. சின்னம் எனக்கு உளவியல் தடையை ஏற்படுத்துகிறது.

The symbol reprents Ulagalaviya Sindhanai to me and Ubuntu also. It
encourages me. Then Arch Bishop's reference should also make u a
Psychological impact. Else u are also biased.

2. அதை மாற்றுமாறு பரிந்துரைத்தபோது குழுத்தலைமை எதேச்சாதிகாரத்தை பயன்படுத்தி
எம்மை வாயை மூடச்சொல்லி கட்டளையிட்டது. மேலதிக விவாதத்துக்கும் பரிசீலனைக்கும்
மறுத்துவிட்டது.

Having read the archives. Ramadas has given enough explanation on his parts.
and one month back it was 50 % on each side. U and Ravi requesting for a
change and TV and Ramadas supporting the Logo. All others kept mum. Or
stayed neutral. So no question of ordering anyone here. When 50% equal share
then the Team Leader's decision is decisive as TV had stated out. No doubt.
And why u left the discussion there ? U should have continued. Now more
people are in favour of existing Logo in my opinion.

3. குழுவின் அனுமதி இன்றி சர்ச்சைக்குரிய சின்னத்தை பொது வேலைக்கு பயன்படுத்தி
இருப்பதுடன் உபுண்டுவின் காப்புரிமை வரைபுக்கு எதிராகவும் செயற்பட்டிருக்கிறது.

Every body is governed by their own reginal rule. And we are bound by Indian
Laws. You are bound by Sri Lankan Laws. For a program to be conducted
according to our Laws in our Land we need not ask any body's permission. You
can have your own way of Logo and schedule a program in Lanka and we do not
mind. We do not oppose. We take the event you conduct as an encouragement
and nothin else. If its copyright violation we will definitely change. Did u
forget the copyright issue when u suggested few changes for the Tamil
Logo? That which is common to us is Translation nothing else. You can have
your own style of functioning in Lanka and let us have our own here.

4. இந்து மத நிறுவனம் ஒன்று தற்போது இந்த குழு மீது உரிமை கோருகிறது.

I am a student and not a member of Samarpanam. Just like myself contributing
at my college they are with this group right from day 1. I have noticed
their site to be given as reference from day one for Ubuntu Tamil Team in
the Loco team page.

Neither do I accept that Samarpanam sought ownership. Nor will I accept them
to be owners. I think ramadas himself would not like it to be its
owners.Iknow he joined Samarpanam as IT professional and since he know
them he
sought their help and they readily accepted. Similarly he sought my help and
I readily accepted to take Ubuntu to my College. They are our firm
supporters right from day one. Thats it. But i admire their contribution.
They are not owner.

5. உபுண்டுவுக்கு தமிழ் மொழிசார் பங்களிப்புக்களை நான் வழங்குவதற்கான
வழிமுறையாக, ஒரே வழிமுறையாக இந்த குழ் அமைவதால் இதனை தூக்கியெறிய முடியாத நிலை
ஏற்படுகிறது.

No need to throw this away. You can contribute. I can contribute every one
can contribute. that has been the case. U contribute through Tamil. I am
contributing through my college and other means. It will take real time for
me to contribute thru Tamil. But that doesn't mean that I do not contribute
at all. I do not accept if some one tries to hack this comunity for Tamil
Translators alone. I will play my own role. You play your own. Lets
contribute in our own spheres.

--
Sivakumar.R
Chief Operations,