Nieuwe Universe-pakketten van Xfce, vertaalbaar maken op Launchpad

Pjotr Kan pliniusminor op gmail.com
Do Mrt 22 14:32:04 UTC 2012

Beste collega's,

Zojuist heb ik enkele belangrijke Xfce-pakketten toegevoegd aan het
"wensenlijstje" voor vertaalbaarheid van Universepakketten op
Launchpad:
https://wiki.ubuntu.com/Translations/Universe_Translations_in_LP

Ik hoop, dat jullie dit willen ondersteunen. Er zit voor jullie geen
extra werk aan, want het desbetreffende vertaalwerk neem ik graag voor
mijn rekening.

De reden voor plaatsing is als volgt. Zoals jullie wellicht weten, ben
ik ook lid van de bovenstroomse Nederlandse vertalersploeg van Xfce.
Sinds medio vorig jaar staan de Nederlandse vertalingen bovenstrooms
op 100 %, dus tot zover alles in orde.

Het probleem is alleen, dat die complete vertalingen voor enkele
pakketten maar niet "vanzelf" benedenstrooms willen belanden....
Daarvoor is namelijk nodig, dat de betreffende pakketten opnieuw
verpakt worden. Dat doen ze bovenstrooms helaas alleen dan, wanneer er
nieuwe programmacode is toegevoegd (zucht).

Nu krijgen de meeste pakketten gelukkig regelmatig nieuwe code, en dus
nieuwe versies. Maar enkele pakketten niet, vooral de zogenaamde
"Goodies". Kleine toepassinkjes, veelgebruikt, maar "af en
uitontwikkeld".

Bovengenoemd "wensenlijstje" is dus de enige manier, om de complete
Nederlandse vertalingen voor enkele belangrijke Xfce-pakketten, alsnog
in Xubuntu (en Lubuntu) te krijgen.

Het kan zijn, dat ik er binnenkort nog wat pakketten aan toe ga
voegen. Pakketten die vooral relevant zijn voor Xubuntu en Lubuntu,
want voor die beide distro's heb ik veel aandacht (bij het
bovenstroomse LXDE-project ben ik leider van de Nederlandse
vertalersploeg).

Groet, Pjotr.