Vertalingen Linux Mint

rob linuxned op gmail.com
Zo Jul 17 09:23:01 UTC 2011

Ik zag iets over Linux Mint in het log van de vergadering van
15-07-2011.
Ik ben een van de vertalers van Linux Mint. Linux Mint is eigenlijk
Ubuntu met een ander menu en enkele niet-vrije stuurprogramma's, ik
gebruik zelf ook Linux Mint.
Ik denk dat het inderdaad beter is dat het Mint-vertaalteam overgaat
naar het Ubuntu-vertaalteam, want de afgelopen 2 versies van Linux Mint,
(10.0 Julia en 11.0 Katya) heb ik onder ander vertaald maar daarvoor was
het vertaalwerk zeer slecht. Er is een Linux Mint-vertaalteam, maar je
kan jezelf daarvoor inschrijven en gaan vertalen.
Ik heb zelf ook nooit iemand gesproken van het Mint-vertaalteam, het
leek eigenlijk een beetje op het vroegere Ubuntu-vertaalteam, dat toen
ook niet georganiseerd was. ik weet ook bijvoorbeeld niet wie er
verantwoordelijk voor is.
Groeten
Rob