Ubuntu-l10n-hu [openscope] KDE 4.2.00 siralmas

Gabor Kelemen kelemeng at gnome.hu
2009. Feb. 1., V, 13:39:26 GMT

Sári Gábor írta:
> Hi!
>
> Minap egy újratelepítést követően feltettem a legfrisebb Ubuntu KDE csomagokat
> 8.10 -re.

Honnan, mit? Bár végül is mindegy, a KDE így is, úgy is olyan amilyennek
leírod.

> Röviden: siralmas...
>
> Minek köszönhető ez?
>
> Nincs aki rendbetartsa, vagy mi?

Ubuntu alatt ez a helyzet, 1-2 ember foglalkozik vele kisebb-nagyobb
aktivitással. Kevés a Kubuntu-juzer, lásd:

http://ubuntu.hu/poll/melyik-ubuntut-hasznalod-0

és azok közt sincs sok, akit érdekelne a dolog rendben tartása.

> Elvileg mivel jobb (a KDE nyomán tapasztalom hogy semmivel) a Launchpad
> használata más módszerektől? (kbabel alias lokalize)

A Launchpadba is lehet le/feltöltögetni po-fájlokat, csak kicsit lassan
importál/exportál :). Annyiban jobb, hogy egyszerre többen is
szerkeszthetnek egy fájlt, nem kell egy emberre várni hogy bekerüljön a
fordítást, képes javaslatokat tenni más modulok azonos sztringjei
alapján, valamint ha nem készült el az upstream fordító időre egy
modullal - és ~1500-ból mindig van egy rakat ilyen - akkor utána lehet
igazítani a fordítást.

Csodát tenni ugyanakkor nem tud. Ha nincs aki beletegye a sablont, mert
pl a Canonical nem hivatalosan, de gyakorlatilag ^H^H^H^H^H^Hnem
foglalkozik a KDE-re, vagy nincs aki lefordítsa azt, akkor a
végfelhasználó szempontjából nem történik semmi.

üdv
kg