Ubuntu-l10n-hu Hardy tapasztalatok, meglepődtem

Hammer Attila hammera at pickup.hu
2008. Feb. 17., V, 16:39:29 GMT

Sziasztok!

Gondoltam, megnézem a Hardy Alpha4-et, mi a helyzet Accessibility
szempontból.
Szomorú tapasztalataim vannak.
Sajnos meglepődve tapasztaltam, hogy amit sikerült megoldanom a 7.10-es
Ubuntuval (működő adminisztráció és telepítés beszédtámogatással amit
írtam nektek), az a hardyn egyáltalán nem működik. Semmilyen
adminisztrációs alkalmazáshoz nem lehet normál ubuntu userként
hozzáférni, nincs beszédtámogatás.
Az installálást eleve elfelejthetem, még az a hét lépéses módszer sem
működik sajnos, amit legelőször felvázoltam nektek a sudo admin atspy
probléma kapcsán.

Megint ott vagyok, ahol a 7.10-es telepítőnél elkezdtem. Ha a root
engedélyezve van, szépen működik minden a live cd-n, egyébként semmi.
Gábor, ahogy javasoltad, a Launchpad gnome-orca szekciójában kitöltöttem
két bugreportot. Egyiket amiatt, mert az Orca nem indul el automatikusan
akadálymentesítés választása esetén, a másikat amiatt, mert a
telepítőnek nincs beszédtámogatása és az adminisztráció sem megoldott
normál userként akadálymentes install esetén.
Mármint beszédtámogatással.

Sajnos olyan maga a jelenség, mintha hiába töltöttem volna ki a
launchpadon a reportot, nem történt semmi.

Az Ubuntu accessibility listán már feltettem a kérdéseimet, de válasz
azóta sem jött.

Mit tanácsoltok? Ki lehet ebben a problémában az illetékes? Kit érdemes
megkeresni, hiszen az Accessibility listán is a külföldi látássérültek
is azt kérdezik, hogy meg lesz -e oldva az akadálymentes installálás a
következő verzióban?

Attila