Ubuntu-l10n-hu Kezdők támogatása

Gabor Kelemen kelemeng at gnome.hu
2008. Dec. 12., P, 21:25:14 GMT

Üdv

A múlt heti irc találkozón vitattuk meg, hogy hogyan lehetne könnyíteni a kezdők dolgát. Sok ötlet elhangzott,
töprengtem egy kicsi azon hogy ezeket hogy lehet megvalósítani. Folytassuk akkor a gondolkodást :).

A 0. ötlet az volt, hogy tegyük ki a főoldalra a közreműködés aloldalt: https://bugs.launchpad.net/bugs/306311
ha a webteam ráér, ez meg is lesz :).

Az első ötlet az, hogy a(z új) fordítanivalókról rendszeresen küldjek ide értesítéseket, ez egyszerűen megoldható :).
Arra gondoltam, hogy ezt hétvégenként lehetne, mégpedig két változatban: pár kisebb, egyszerűbb feladatot kezdőknek, egy
közepeset pedig a haladóknak, azzal a nem titkolt céllal hogy következő hétvégéig márpedig legyen meg. Rengetegen vannak
ugye akik azzal jönnek hogy adjak gyorsan valamit - na ez lenne az :).
Valahogy így: https://wiki.ubuntu.com/HungarianTeam/TranslationCoordination#Aktu%C3%A1lis%20feladat
Kezdetnek mondjuk végigvehetjük a kubuntu doksit, ezen kívül kisebb launchpados projekteket illetve gnome-os (vagy akár
kde-s, ki mondta hogy ide csak én javasolhatok ;)) alkalmazásokat gondoltam, ami ide passzolhat.

A másik, hogy egyfajta mentori rendszert kellene kialakítani, mert az újoncok nem doksit meg hogyant olvasni akarnak,
hanem fordítani, aztán majd menet közben olvas hozzá, ha olyanja lesz. Ekkor viszont kellene mellé egy ember, akitől
kérdezhet és alkalomadtán felhívja a figyelmét hogy amit kérdezett, az már le van írva itt meg ott, vagy ha nem akkor
szól hogy írjuk fel valahova :). Ez lenne a mentor, aki sokkal részletesebben támogatná a kezdő fordítót, mint ahogyan
azt egy levlistán vagy az ircen lehetne. Az utóbbi ellen elhangzott az is, hogy sokan nem merik bevallani nyilvánosan
hogy ügyetlenebbek az elvárhatónál, és megalázásnak értékelik ha nyilvánosan (ircen vagy levlistán) mondjuk meg neki
hogy bocs ezt ne így hanem úgy.

Ez ellen azt lehetne tenni, hogy a sok szabadidővel rendelkező csapattagok készítenek egy nyilvános azonnaliüzenő
fiókot, amit kiteszünk a wikibe mint segítségkérő forrást, így a szégyellősebbek személyesen kérhetnek segítséget, akkor
amikor épp ráér egy mentor.

Másik megoldás a kevésbé szégyenlősöknek, hogy használjuk a launchpad answers szolgáltatását, ez olyankor jöhet jól ha
valaki nem akar levelezőlistázni, meg hát egy fokkal könnyebben is elérhető lehet a launchpadról. Ehhez majd
regisztrálni kellene egy kamu projektet, mert csapatokhoz nem lehet kérdést intézni. A kérdéseket aztán majd a mentorok
válaszolják meg.

Kérdéseim, hogy ezek közül melyeket tartjátok megvalósíthatónak? Melyikben vennétek részt szívesen? Melyik az ami úgy
hülyeség ahogy ide le van írva?

válaszokat előre is köszönöm
kg