Paquets de llengua nous a l'Ubuntu Maverick i

David Planella david.planella at googlemail.com
Fri Mar 18 12:59:06 UTC 2011

El 18 de març de 2011 13:09, Pau Iranzo <paulists at gmail.com> ha escrit:
> Genial, David.
>
> El 18 de març de 2011 12:59, David Planella
> <david.planella at googlemail.com> ha escrit:
>>

> Si aconseguirem que el Firefox el posaren en variant valenciana
> «oficialment», això solucionaria aquest problema?

No, el que he fet és incloure a mà ca-valencia.xpi al paquet de
llengua català precisament per compensar el fet que a upstream encara
no és un locale oficial i no ens arriba a l'Ubuntu. Això permet
instal·lar-lo per defecte saltar-nos el pas en què l'usuari ha
d'instal·lar l'extensió ca-valencia, posant-li encara més fàcil, però
només a l'Ubuntu.

El problema que comento no té a veure amb això, sinó que té a veure
amb com se selecciona la variant ca-valencia. Hi ha diverses
dificultats:

* Una opció és el Locale Switcher, però no sembla funcionar i a més és
un pas addicional que l'usuari ha de fer
* El Firefox reconeix locales de la glibc, que són els típics 'ca',
'ca_ES', 'ca_ES.utf8', etc. implementats a totes les distribucions
Linux, tot i que no sembla reconèixer els locales amb @, com ara
ca at valencia, que també seria un locale vàlid de la glibc. Segurament
hauríem d'enviar un bug a Mozilla perquè implementin compatibilitat
completa amb els locales @, però voldria que algú altre ho comprovés.

> Ho dic per no provar de fer una solució temporal si després podem
> acabar aconseguint que la gent del Firefox accepte una versió
> valenciana.

Com dic, això no té res a veure amb què s'inclogui com a locale
oficial a Mozilla, tot i que segurament abans que l'incloguin ells
mateixos hauríen d'assegurar-se que es pot fer servir a totes les
plataformes.

Penseu que seria hora de començar a demanar que ens l'incloguin per
començar a moure les coses? Toni, què en penses?

> El kukat m'ha comentat que m'ajudarà a fer les tasques necessàries per
> aconseguir-ho, però també és cert que volíem esperar que l'Ubuntu
> l'incloguera.

Qui és en kukat?