Presentació

Benny Beat bennybeat at gmail.com
Mon Dec 5 20:11:07 UTC 2011

Bona tarda Marc,
Sigues benvingut a la llista de traducció de l'Ubuntu!!! Sóc en Benny,
un habitual de les llistes de traducció de Softcatalà ;)

Desconec si has fet alguna traducció anteriorment o col·laborat amb un
projecte d'aquest tipus, per tant et faig 5 cèntims de com funciona tot
això:

* Si mai has traduït res, el millor que pots fer es seguir aquesta
llista per veure primer com ens desenvolupem. En uns dies que vagis
seguint els correus que ens anem enviant entendràs perfectament la
nostra manera de treballar, a més de familiaritzar-te amb els noms de
qui formem aquesta gran família...

* Mentre passa aquest temps, et recomano que vagis mirant la guia
d'estil de Softcatalà (1) i el recull de termes (2). També fes-li una
ullada a la memòria de traducció de Softcatalà (3), perquè aquí estan
totes les cadenes que ja s'han fet servir per a altres aplicacions i
sempre és un bon punt de referència per mantenir una homogeneïtat quan
hi ha quelcom que no saps com seria el més adient.

* Si ja tens experiència en l'àmbit de la traducció o si ja has entès
com funciona tot això, aleshores pots mirar el Wiki (4) per ampliar
aquesta informació i esbrinar en quins projectes ens cal la teva ajuda.
Normalment el projectes que més cadenes de text tenen són on més
recursos fan falta! També des del Launchpad (5) (web que fem servir
d'interfície per a crear-ne les traduccions) pots veure l'estat de les
traduccions i decidir tu mateix els projectes on fer un cop de mà...

Al principi es pot fer una mica estrany això de traduir, però... És la
màgia de posar fins i tot un sistema operatiu a l'abast de tothom que
comparteix amb tu la mateixa llengua!!! No pateixis si fas alguna cosa
malament perquè hi ha gent darrere amb molts anys d'experiència que
anirà revisant i corregint qualsevol cosa que no soni gens bé, encara
que prova de no tenir gaire errades perquè no et converteixis en un
problema en comptes d'una solució, xDDD!!!

Espero que amb aquests consells puguis entendre el concepte bàsic, però
si tens qualsevol dubte, no «dubtis» en preguntar... La resta és
simplement posar-s'hi a pencar i ja veuràs que després d'un temps de
pràctica, això és bufar i fer ampolles ;)

Benvingut a bord i fins aviat!!!
Benny ^_^"

(1) http://www.softcatala.org/wiki/Guia_d'estil/Guia_2010/Tota
(2) http://www.softcatala.org/recull.html
(3) http://www.softcatala.org/wiki/Memòria_traducció_de_Softcatalà
(4) https://wiki.ubuntu.com/UbuntuCatalanTranslators/
(5) https://translations.launchpad.net/ubuntu

Al 05/12/2011 17:29, En/na nobody none ha escrit: