[OT] Servei / Servidor

Siegfried-Angel siggi.gevatter at gmail.com
Mon Nov 10 16:01:32 GMT 2008

Bones,

Com algú de vosaltres potser ja deu saber, estic fent un treball de
recerca sobre com muntar un servidor amb GNU/Linux (i, en particular,
amb l'Ubuntu). Doncs bé, m'he trobat amb un dubte en quant a quina
terminologia utilitzar i he pensat que potser em podrieu aconsellar...

La qüestió és que a l'hora de parlar dels diferents serveis,és comú
anomenar-los "servidor web", "servidor FTP", "servidor intermediari",
etc., però trobo que si anomeno "servidor" tant al ordinador en sí com
als diferent serveis això pot ser confús per als lectors (i sobretot
els que han de puntuar el treball, que no saben gaire cosa del tema).
L'alternativa que se m'ocorre és fer servir la paraula "servei" per
aquests, com ara en:

- "Servei web"
- "Servei FTP"
- "Servei de servidor intermediari" (?)

Alguns d'aquests noms ja he vist que s'utilitzen i també em semblen
normals, però us volia preguntar si realment faig bé utilitzant
indistintament servei/servidor per a aquests, per estar-ne segur, i,
en especial si "servidor intermediari" seria "servei de servidor
intermediari" o hauria de rebre un altre nom (perquè "servei
intermediari", que seria el normal seguint l'esquema dels altres, no
queda gaire bé).

Gràcies,

--
Siegfried-Angel Gevatter Pujals (RainCT)
Ubuntu Developer. Debian Contributor.