Establir la llengua subsidiaria

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Tue Nov 4 14:55:35 GMT 2008

A Dimarts 04 Novembre 2008, Lluís Batlle va escriure:
> Per programes escrits amb gettext, jo utilitzo la variable LANGUAGE:
> http://www.gnu.org/software/automake/manual/gettext/The-LANGUAGE-variable.h
>tml
>
> export LANGUAGE=ca:ru:es:en
>
> Això no hauria de fer desestimar definir les variables de locale LANG
> o LC_*, ja que determinen no només l'idioma dels missatges, sino
> peculiaritats del país (moneda, punts o comes decimals, ...).
>
> El LANGUAGE té prioritat sobre l'idioma de misstages definits amb la
> locale amb LANG o LC_*.

> [...]

Pel que fa al KDE, si vas a l'arranjament del sistema, apartat País/Regió i
idioma, pots escollir una llista d'idiomes per a la interfície gràfica. La
llista és ordenada: primer es cerquen els missatges a l'idioma principal, i si
no els troben es van a cercar a la resta d'idiomes, per ordre de prioritat.

Això sí: has d'haver carregat prèviament tots els paquets d'idioma
corresponents a les llengües que vulguis emprar: els que comencen per
"language-support-*", "language-pack-<codi idioma>" i "language-pack-kde-
<codi-idioma>"

--
 Orestes Mas Casals - UPC
 GNU/Linux User 285092 / Clau pública GnuPG: 0x97451E6A