Agafo el jockey

David Planella david.planella at googlemail.com
Tue Mar 11 20:41:41 GMT 2008

Bones,

agafo el jockey [1] per a completar-lo. Si no m'equivoco, es tracta
del programa que s'executa a partir de l'entrada
Sistema>Administració>Hardware Drivers

Seguint amb la tònica de trucs, si veieu una aplicació no traduïda i
voleu saber de quin paquet es tracta, simplement heu de fer el
següent:

1. mireu d'esbrinar com s'anomena el seu executable (consulteu els
processos actuals amb el gnome-system-monitor, el ps, el top, o alguna
altra aplicació).

2. Un cop el tingueu, executeu el següent a la línia d'ordres:

  apt-cache showsrc nom-executable | grep Package

(substituint, naturalment, nom-executable)

3. Amb el que hàgiu obtingut a la línia d'ordres, tindreu el nom del
paquet. Si llavors  introduïu l'adreça següent al navegador
(substituint nomdelpaquet amb la sortida de la línia d'ordres
anterior):

https://translations.launchpad.net/ubuntu/hardy/+source/nomdelpaquet/

llavors veureu si el paquet en qüestió és traduïble a través del
Launchpad Translations.

Nota: la línia d'ordres del punt 2 no és cosa meva, vaig descobrir
aquesta funcionalitat (showsrc) llegint un missatge de la llista
launchpad-users.

[1] https://wiki.ubuntu.com/UbuntuCatalanTranslators/Llistat

Salut,
David