Teclat en catala

Orestes Mas orestes at tsc.upc.edu
Tue Apr 29 10:46:29 BST 2008

El Sunday 27 April 2008 19:36:35 Narcis Garcia - GiLUG va escriure:
> Jo sempre he triat la disposició "Spanish - Catalan variant with
> middle-dot L", i sempre m'han funcionat totes les tecles, incloent
> l'escriptura de la ñÑ.
> Tenia entès que això de la "L·" es referia símplement al puntet de
> damunt la tecla del "3".

No de cap manera. Encara que no escullis la variant catalana, el "middle-dot"
el pots trobar igualment fent Shift+3.

Com ja han comentat, la variant catalana incorpora (només mitja) ela geminada
a la tecla "L", i s'obté amb AltGr+L i AltGr+Shift+L.

La història de perquè aquest caràcter (enlloc de la ela geminada completa) és
present als teclats i també a unicode és una mica llarga. La pots trobar a
http://www.jornadespl.org/biblioteca/v-jornades/comunicacions/desenvolupament-d-una-eina-correctora-d-eles-geminades-per-a-documents-pdf

Orestes.