Qüestions d'estil

Jaume Villalba Sanchez javs at tinet.cat
Fri Mar 23 14:23:22 GMT 2007

En realitat SÍ que fem servir la forma "vós", no la forma
"vosté/vostés", que implicaria fer servir la tercera persona
sigular/plural. La guia d'estil de Softcatalà diu:

-------------------
"Quan, al contrari, és l'ordinador qui s'adreça a l'usuari, donant-li
informació, fent-li una pregunta, etc., la forma que cal utilitzar és
l'imperatiu en segona persona del plural (que correspon al tractament de
"vós")

(...)

Cal tenir en compte, però, que el fet d'utilitzar la segona persona del
plural no implica necessàriament que l'ordinador s'estigui adreçant a
més d'una persona i, per tant, no escriurem "esteu desconnectat*s*" sinó
"esteu desconnectat", ni "esteu segur*s*" sinó "esteu segur". Aquesta
mateixa norma s'aplica quan l'ordinador pregunta alguna cosa a l'usuari."

Així doncs era la forma de parlar dels nostres avis, però ara ajudem a
recuperar-la!  :)

Salut!

Jaume

En/na Josep Sànchez Mesegué ha escrit: