[ubuntu-it] Connessione bluetooth

Alessandro Dimauro dimauro.alessandro a gmail.com
Ven 10 Nov 2006 23:32:35 GMT

2006/11/11, salvatore giambrone <salvatoregx a gmail.com>:
> nono .... solo connection refused... non prova neanche a connettersi in
> rete.. perchè non si associano.. il problema è legato al pin..

> pc,sul
> se
> posso

> sta
> aiutatemi
> stesso

> edgy

> non
> ho un
> facendo
> da
> che i
> [...]

ti posto i miei file di configurazione, che sono quelli standard con
l'aggiunta dell'id del mio cell.
domanda:
ma oltre a chiedertelo sul cell il PIN te lo chiede anche sul PC?
finche' sul PC non ti si apre la finestra per inserire il PIN non puo'
funzionare...
anche a me chiedeva il PIN sul cell e poi mi diceva "connection refused"

#
# RFCOMM configuration file.
#

rfcomm0 {
    # Automatically bind the device at startup
    bind yes;

    # Bluetooth address of the device
    device <id...cell>;

    # RFCOMM channel for the connection
    channel 1;

    # Description of the connection
    comment "my mobile phone";
}

-----------------------------------

#
# HCI daemon configuration file.
#

# HCId options
options {
    # Automatically initialize new devices
    autoinit yes;

    # Security Manager mode
    #   none - Security manager disabled
    #   auto - Use local PIN for incoming connections
    #   user - Always ask user for a PIN
    #
    security user;

    # Pairing mode
    #   none  - Pairing disabled
    #   multi - Allow pairing with already paired devices
    #   once  - Pair once and deny successive attempts
    pairing multi;

    # Default PIN code for incoming connections
    passkey "1234";
}

# Default settings for HCI devices
device {
    # Local device name
    #   %d - device id
    #   %h - host name
    name "%h-%d";

    # Local device class
    class 0x3e0100;

    # Default packet type
    # pkt_type DH1,DM1,HV1;

    # Inquiry and Page scan
    iscan enable; pscan enable;
    discovto 0;

    # Default link mode
    #   none   - no specific policy
    #   accept - always accept incoming connections
    #   master - become master on incoming connections,
    #            deny role switch on outgoing connections
    lm accept;

    # Default link policy
    #   none    - no specific policy
    #   rswitch - allow role switch