[ubuntu-hu] Linux_Mint_17.1_mount_probléma

"Balogh László" mcll at mcll.hu
2015. Feb. 24., K, 14:29:44 UTC

Végül is ez lett, azaz  workaround-al solved.
Csináltam az /etc/network/if-up.d/ alá egy scriptet,
amiben sima mount -t nfs... parancsokkal beírogattam a
mountolásokat, majd az /etc/network/interfaces fájlban a
végére beírtam hogy ha összeállt a
hálózat akkor indítsa el a scriptemet (post-up
/etc/network/if-up.d/startmount). Így reboot után nincs
kernel panic, és szépen működik.

Bár ennek ellenére még mindig cseszi a
csőrömet hogy miért nem megy az fstabban, és
ráadásul csak ennél a hardvernél.

Üdv

mcll

Idézet Heim Tibor <heimtibor at freemail.hu>
leveléből:               Esetleg próbáld meg
időzíteni, hogy a távoli megosztásokat csak a
rendszer indulása után csatolja fel. Nekem régebben
volt hasonló gondom, igaz ott nem ölte meg a gépet,
de az adott program nem volt hajlandó elindulni, ha egyszerre
indult a rendszerrel. Egy szkripttel indítottam, amiben volt egy
kis késleltetés és tovább nem volt
problémám.
2015. február 24. 9:59 Balogh László írta,
< mcll at mcll.hu > :
Sziasztok!

Lányom laptopján lecseréltem az 12.04-es Ubuntut
Linux Mint 17.1 Mate-re. Minden fain, kivéve a mountokat. Van
ugyanis pár NFS mount, mely a lokális szerverről van
kiajánlva. Számos gép van a
hálózatban, eddig egyszer sem futottam bele ilyen
hibába. Ugyanúgy lett minden felcsatolva mint a többi
gépen, azonban ennél a gépnél reboot
után kernel panic-al elszáll, befagy a gép
(lásd a lenti linken a fotót). Ha kiremarkolom  a
mountokat szépen elindul a gép. Futó
gépnél gond nélkül tudom kézzel
mountolni (mount -t nfs...), de ha kiveszem a remarkokat az
fstab-ból és kiadom a mount -a parancsot, akkor is
szépen felcsatolódik és működik.
Nem tudok rájönni mi a baja. Próbáltam VM-be
egy másik gépen is ugyanezt a disztribet, ugyanúgy
beállítottam, de ott működik reboot után is,
Nem értem. Valakinek valami tippje mi lehet a baj?

Köszi
Üdv
Laci

Link a fotóhoz