[ubuntu-hu] Viselkedési Kódex

MÁTÉ Gergely fsf at sportember.eu
2010. Már. 15., H, 20:12:19 GMT

Sziasztok!

Régóta elégedetlen voltam az ubuntu.hu-n található Viselkedési
Szabályzattal (http://ubuntu.hu/viselkedesi-szabalyzat). Ez az írás
elvileg a Code of Conduct (http://www.ubuntu.com/community/conduct)
magyar változata. A Code of Conductot leginkább Benjamin Mako Hill és
Mark Shuttleworth írták, és az volt a bevallott szándékuk, hogy egy
könnyed irományban összefoglalják elképzeléseiket, hogyan is lenne jó,
ha az Ubuntu közössége működne. A magyar fordítással két fő okból voltam
elégedetlen: az egyik, hogy nagyon nyers fordítás, a másik, hogy éppen
az angol könnyedsége veszett el belőle - ehelyett erősen imperatív, úgy
hangzik, mintha egy nagyvállalat igazgatója írta volna a beosztottjainak
(például már eleve az is piszkál, hogy "Szabályzat"...). Pedig hát ez
szabad szoftver, vagy mi, meg önkéntes közreműködők, akiknek ez a hobbija...

Na de nem akarom szidni, mindössze elégedetlen voltam vele, úgyhogy
összeszedtem magam, fogtam a magyar változatot, fogtam a legújabb
angolt, és nekiveselkedtem, hogy mit tudok kihozni a kettőből, ha
komolyan veszem a dolgot. Nem lett sem olyan könnyed, sem olyan
szabatos, mint szerettem volna - izé, nehéz szöveg! -, de azért valami
lett. Itt van:
http://sportember.eu/pub/ViselkedesiKodex.odt

Érdekelne a véleményetek, és örülnék, ha a honlapra rövidesen
kitehetnénk egy 2.0 magyar változatot!

Üdv,
Máté Gergely
http://gergely.sportember.eu