[ubuntu-hu] Mi az Ubuntu? - Feature Tour magyarul

MÁTÉ Gergely fsf at sportember.eu
2009. Okt. 10., Szo, 20:49:34 BST

Gabor Kelemen írta:
> Az oldalak el vannak rejtve, nem véletlenül ;)
>
> Holnap estig itt lesznek láthatók:
> http://people.ubuntu.com/~kelemeng/featour/

Kösz hogy vártál vele pár napot, így meg tudtam nézni :-). Hát igen,
értem, hogy miért van elrejtve. De - elnézést a szemtelenségért -
mondjuk ez így csak egy fokkal jobb, ha egyáltalán, mint a gúgli
transzlét, vagy mi.

> [...]
> egyet az egyszeri ember, és elhajt a fenébe - ezt jelenti a tehénen a
> gatya hasonlat :).
>
> A feladat az, hogy a magyar hát... stílus? sajátosságok? kultúra?
> figyelembe vételével írjunk egy saját verziót, kiemelve hogy ez mire jó,
> hogy jól beszél magyarul, hogy van hozzá online magyar sugo.u.h (ez sem
> triviális, más nyelveken pl nincs ilyen, de más disztribúcióknál is
> problémás), hogy van hozzá akadálymentes telepítő (Belin), meg mit tudom
> én még mi - majd toros megmondja.
>
> Szóval ide nem profi fordító kell, hanem egy - de inkább több - jó

Egyrészt értelek, másrészt szerintem talán nem ennyire szélsőséges a
helyzet. Mármint számomra a Feature Tour első oldala (de nem a többi)
angolul nagyon is korrektnek hangzik, nem a nyomulós gagyi marketingnek
- még akkor is, ha az alfa fordítás úgy adta vissza, mintha. Vagyis
szerintem jó marketinges írta.

Innen meg két lehetőséget látok:
- egy másik jó marketinges ír egy jót magyarul
- egy jó fordító "honosítja" a már meglévőt.

És itt nálam elindul a közgazdasági gondolkodásmód, és az jut eszembe,
hogy a második változat vélhetően jelentősen olcsóbb, mert a jó
marketinges nem 2.50 + Áfáért dolgozik leütésenként :-). Legalábbis a'sszem.

Szóval részemről, mivel úgy látom, pozitív a közösségi hozzáállás,
megpróbálom a feltevésemet megerősíteni azzal, hogy elkészíttetem azt a
fordítást (az első oldalról), aztán valamire csak jó lesz. Ha az
eredmény jó, Ubuntu bemutatónak, ha meg nem, tanulópénznek :-).

Persze előtte konzultálok a szerzői jog tulajdonosával, és persze a
Karmic-hoz (remélhetőleg) készülő változat szövegével gondolom...

Köszi a feedbacket, jelentkezem, ha van valami.

Üdv,
Gergely

--
Megbízhatóan működő, kényelmes asztali operációs rendszer? Létezik... www.ubuntu.hu www.ubuntu.com