[ubuntu-hu] Mi az Ubuntu? - Feature Tour magyarul

Gabor Kelemen kelemeng at gnome.hu
2009. Okt. 8., Cs, 22:57:47 BST

MÁTÉ Gergely írta:

> Nekem "nincs megfelelő jogosultságom a lap megtekintéséhez" - mármint a
> belinkelt első-második-harmadik stb. oldalakhoz. Hogyan lehet olyanom?

Az oldalak el vannak rejtve, nem véletlenül ;)

Holnap estig itt lesznek láthatók:
http://people.ubuntu.com/~kelemeng/featour/

> Így jár az ember, ha nem tud részt venni egy IRC-találkozón... De akkor
> mondom itt: szerintem az ubuntu.com-os Feature Tourban a fícsöröket
> összefoglaló első oldal minőségi, de a mögötte levők, amik a fícsöröket
> kibontják, azok elég gagyik. Én arra gondoltam (nem látván az
> IRC-logokat), hogy egy tényleg profi fordítóval lefordíttatom az
> összefoglaló oldalt, meg azt, ami az openoffice-ról szól, és aztán
> "lektorálom", azaz a szakmai dolgokat átnézem. A tényleg profi fordítón
> azt értem, hogy tényleg profi ;-). Kb. ezzel tudnék én hozzájárulni a
> [...]
Nem azt mondtam.

Arról van szó, hogy ezek egytől egyig abban a
csakittcsakmostcsakönnek-stílusban készültek, aminek a legidegesítőbb
betüremkedése a tévéshopos horstfux, amint arról győzköd déltájban, hogy
vegyél most egy szuperhiper megakést 19999-ért, és kapsz mellé egy
ugyanilyet ajándékba, meg egy 6 darabos kiskéskészletet meg egy 4
darabos nagykéskészletet meg egy 12 késhez készült konyhai késtartót,
sőőőt, ha 24 órán belül rendelsz, egy ajándék fenőkövet is.

Amerikában el lehet adni dolgokat ilyen dumával, de nálunk csak sercint
egyet az egyszeri ember, és elhajt a fenébe - ezt jelenti a tehénen a
gatya hasonlat :).

A feladat az, hogy a magyar hát... stílus? sajátosságok? kultúra?
figyelembe vételével írjunk egy saját verziót, kiemelve hogy ez mire jó,
hogy jól beszél magyarul, hogy van hozzá online magyar sugo.u.h (ez sem
triviális, más nyelveken pl nincs ilyen, de más disztribúcióknál is
problémás), hogy van hozzá akadálymentes telepítő (Belin), meg mit tudom
én még mi - majd toros megmondja.

Szóval ide nem profi fordító kell, hanem egy - de inkább több - jó
marketinges.

üdv
kg