[ubuntu-hu] usb merevlemez energiagazdalkodas

viteez viteez at gmail.com
2009. Május. 23., Szo, 14:16:36 BST

sziasztok!

mivel sok információhoz nem jutottam hozzá a világhálón (valószínűleg
rosszul kerestem), ezért hozzátok fordulok kis segítségért, ill.
eszmecseréért.

két merevlemezem van: az egyik a gépben teljesít szolgálatot, a másik
bedig egy küldő hdd usb-n keresztül. a gépbe beépítetten vannak a
rendszerek és a mindennap használatos fájlok, a külsőn pedig a
biztonsági másolatokat, mp3-akat és képeket tárolom.

a problémám, kérdésem, vagy mineknevezzem a következő:
mi a jobb az küldső hdd-nek? ha folyamatosan bekapcsolva tartom amikor
a gépet használom, vagy ha ki/be kapcsolagatom amikor valóban
szükségem van rá? mikor lesz hosszabb az élettartama, és jobb a
megbízhatósága?

gondolom a ki/be kapcsolgatás sem tesz jót, de ha folyamatosan
bekapcsolva tartom, akkor meg hallom, hogy folyamatosan pörgeti benn a
lemezt. még akkor is hallok ilyen hangot, ha a gép leállítása után
bekapcsolva marad a küldős hdd, és mikor lekapcsolom a küldős hdd-t
akkor hallani ahogy elhalkul.

tud valaki valami techinkia leírást, hogy hogyan működnek is
valójában, hogyan lehetne jól energiagazdálkodni egy küldső hdd-vel,
ill. lehet-e egyáltalán win/linux alatt az enegiagazdálkodási
beállításokat küldső hdd-re is alkalmazni?

előre is kösznönöm a véleményeiteket, hozzászólásaitokat!

Németh vitéz Krisztián
válságkezelő technikus

az élet nem egyszerű, viszont bonyolult...