[ubuntu-hu] Segíthetsz a szomszédodnak

MÁTÉ Gergely fsf at sportember.eu
2009. Jún. 20., Szo, 00:50:34 BST

Csak egy egyszerű sztori...

Pár hónapja kiírtam a postaládámra (a hagyományosra a lépcsőházban),
hogy informatikát tanítok. Ma bekopogott az egyik szomszéd, feltűnően
csinos lány, és megkért, hogy segítsek neki, mert nem csatlakozik a
számítógépe az internetre, és különben is agyba-főbe fagyogat.
Megnéztem, egy nagyvállalat Vista márkájú operációs rendszere volt a
gépen, és valóban nem csatlakozott, és valóban agyba főbe fagyogatott,
olyannyira, hogy az általam kimért fél óra alatt nem is sikerült lényegi
változást elérni. Felmerült az újratelepítés lehetősége, de ekkor
eszembe jutottak Richard Stallman szavai.

With free software you can help out your neighbour.

Úgyhogy elmondtam, hogy én egy Ubuntu nevű rendszert használok, az
/csak/ működik, és szívesen oda is adom, ha a kedves szomszédnak van
kedve kipróbálni. Volt. Elkísért haza, teával kínáltam, írtam egy Jaunty
CD-t, közben beszélgettünk, végül odaadtam neki. "Az elején megjelenik
egy menü, ott állítsd be, hogy magyarul beszéljen. Sok sikert."

Ennyi. Nincs csattanó. Eddig :-).

Legfeljebb annyi, hogy a szabad szoftver lehetővé teszi, hogy kisegítsd
a - feltűnően csinos - szomszédod.

Üdv,
Máté Gergely