[ubuntu-hu] Honnan tanuljak

Alexandra Vass alexa.vass at gmail.com
2009. Jan. 18., V, 09:12:23 GMT

2009/1/17 Gabor Zalai <gabor.zalai at gmail.com>:
> Azért eléggé kiábrándító, hogy az egyetemi oktatásban is simán megjelenhet
> egy olyan anyag, ami azt állítja, hogy:
>
> " Szabadon használható változata, a Linux, már nagygépeken is terjed." És
> akkor az open(net és egyéb előteagok)BSD micsoda? Csak mert annak van közös
> kódja a Unixxal, szemben a Linuxxal, ami ráadásul csak a kernel.
>
> Továbbá:
>
> "Igen erős programok: bash, sed, awk."
>
> Bár később már shellként emlegeti a bash-t.
>
> Szóval ilyen minőségű anyagokat nem kellene használni a felsőoktatásban.

Az az igazság hogy nem nagyon volt rá szükségem hogy az a jegyzetet
olvasgassam, nagyrészt mindent elmondtak előadáson meg gyakorlaton, de
ilyenekről nem volt nagyon szó. Sosem tanultunk külön disztribúciókat,
mivel mi csak a parancssorot beszéltük át. Ezért beszélünk linuxról a
jegyzetben. A BSD viszont sosem került szóba. Gondoltam nem akartak
minket ezzel is összezavarni.

ÉS a másik dolog.
Szerintem a shell simán program... Egyszer azt is leprogramozták,
mellesleg az egy program, ami értelmez... IMHO, de nagy
valószínűséggel tévedek. FIXME