[ubuntu-hu] Super Ubuntu

Antal Istvan Miklos djdarkmanx at gmail.com
2009. Jan. 15., Cs, 06:20:05 GMT

On Wednesday 14 January 2009 20:23:44 Andrejka Balázs wrote:
> Azzal nekem semmi problémám, hogy milyen kedves a levél, inkább az
> érveidet nem értem.

Akkor kar valaszolj a levelemre, ha nem erted mire valaszolsz.

> [...]
> Canonical által hivatalosnak minősített ubuntut terjessze. Az az eredeti
> disztribúció úgy ahogy van, esetleges hibákkal, "felesleges"
> csomagokkal, stb... Mindenkinek megvan a lehetősége, hogy gyártson
> magának egyedi lemezeket és névalkotási szabály figyelembevételével
> terjeszthesse is, de azt ne várjuk el az ubuntu.hu-tól, hogy ha valaki
> készít egy változatot az rögtön bekerüljön a letöltések közé. Biztos
> vagyok benne, hogy ha egy olyan disztribúciót sikerül összehozni, amit
> komoly érdeklődés övez, és látják, hogy rendszeresen karban van tartva,

Ertse mar meg mindenki, hogy a hivatalos CD csak egy telepito, nem a telepiton
van a lenyeg, hanem azon hogy mi kerul fel utanna....vagy van valaki aki a
telepitot hasznalja mindennap?

A felesleges szotol meg kimeljetek, mert nagyon relativ, nekem pl. a Compiz
felesleges megis rajta van a CDn.

> egy változatot az rögtön bekerüljön a letöltések közé.

Nem errol volt szo.

>  ha egy olyan disztribúciót sikerül összehozni

Nem uj disztro hanyszor mondjam mar el.... ubuntu csak alapbol tobb *eredeti
ubuntus* csomagot telepit fel mint az alap ubuntu telepito....az koransem uj
disztro.

> Ez így igaz. De mi van akkor ha én csak az alkalmazások felét szeretném?
> Feltelepítsem az eredeti telepítővel, és hozzáadjam azokat, amiket
> szeretnék? Vagy feltelepítsem a módosított telepítővel, és leszedjem
> azokat, amik nem kellenek? Szerintem egyik sem jobb.

Latom kezded a lenyeget kapizsgalni.

> Szerintem egyik sem jobb.

Ezert kene mindket valtozatot elerhetove tenni.

> [...]
> alkalmazásokra/csomagokra gondolok, amik valószínűleg kelleni fognak egy
> magyar usernek. Így az eredeti lemezt használja a user, a scriptet
> egyszerűbb karban tartani, nem kerülnek fel feleslegesen a gépre régi
> csomagok (én legalábbis telepítés után frissítek), és mindenki megkapja,
> amit akar. Ráadásul a felhasználónak csak azt kell elmondani, hogy azt a
> scriptet hogyan kell futtatni.
> Ha ez működik, és megszeretik az emberek, akkor el lehet kezdeni
> foglalkozni azzal, hogy legyen grafikus felület,  ki kéne rakni a

Volt mar hasonlo, es kiderult, hogy meg se olyan jo otlet.

>  nem kerülnek fel feleslegesen a gépre régi
> csomagok (én legalábbis telepítés után frissítek)

Amikrol en beszelek azok is frissulnenek... van egy olyan erzesem, hogy azok
akik valaszoltak a levelemre nem igazan ertek a csomag kezeloket....

> [...]
> bevállalja, hogy mindenkinek külön készít lemezt? Erre is megoldás lenne
> a shell script, egyszerűen meg lehetne kérdezni a usertől, hogy kell-e
> neki, vagy lehet leszedni.
> Én azon a véleményen vagyok, hogy telepítse az eredetit, és kérdezzük
> meg hogy milyen alkalmazás/csomag nem kell róla, és mit kér azok közül
> amik nincsenek telepítve. Szépen össze lehetne állítani egy listát, hogy
> a userek általában mit törölnek le, és mit raknak fel telepítés után. És
> lehet bő is a lista, max nem választja az "igen, le akarom törölni" vagy

Es mit csinal akkor ha nem tudja mi kell neki? vagy olyan shellscriptet irunk,
ami telepatikusan lescanneli a felhasznalo agyat?

> Ebben egyet értek. Arról volt szó, hogy magyar felhasználóknak készül
> testreszabott lemez.

Pont errol lenne szo, ez a lenyeg, de ugy testreszabva, hogy ne legyen semmi
kulombseg a kozt, illetve amit fel tudsz telepiteni egy normal lemezrol,
tehat teljesen hivatalos ubuntus csomagokkal kellene ellatni.