[ubuntu-hu] Super Ubuntu

Alexandra Vass alexa.vass at gmail.com
2009. Jan. 12., H, 21:25:06 GMT

2009/1/12 Antal Istvan Miklos <djdarkmanx at gmail.com>:

> Na figyelj egyszer mondom el a lepeseket, veszel egy eredeti ubuntu CD-t amit
> a shipiten rendeltel vagy az ubuntu shopon, feltelepited, es beirod, sudo
> apt-get install foobar, na tehat ettol a pillanattol kezdve a te ubuntud
> mar "hamis" mert nem erdeti, a te definiciod szerint, "átformált,
> átminősített, átkeresztelt dolog". De tegyuk fel te eredeti vagy viszont a
> havered akinek teszel fel ubut azt nem erdekli es akar divxeket nezni, te meg
> azt mondod egye fene sudo apt-get install
> evil_codecs_from_the_ubuntu_repositories, es ezzel meghamisitottad az
> [...]

Na most akkor had válaszoljak erre a nem éppen kedves elvélre:

Az ubuntu az egy oprendszer, amit a Cannonical Ltd. adott. Szó sincs
itt hamisításról, mivel mindnyájan tudjuk, hogy igazán hamisítani nem
lehet. Ellenben ha egy ember ugy gondolja hogy megtoldja valamivel és
átnevezi az már nem igazán ubuntu, ugyebár? Ilyen cd-ket meg mindenki
gyártson magának, de itt még mindig a cd-gyártáson van a vita, hanem
azon hogy akarjuk-e az oldalra.  Elnézést, hogy én még mindig az
eredeti témánál maradtam. Valóban nem ide kellett volna írni ezzel,
hanem az eredeti témába.

Szóval aki nem hajlandó olvasni, vagy hasonló, másképpen nem nyitja ki
a szemét, esetleg ne adj Isten azt gondolja, hogy bármely linuxot
használni egyszerű, más szóval nem ismeri fel az új felismerésének
nehézségét, az így járt. A synapticnál is csak olvasni kell, semmi
mást, esetleg megtanulni használni a keresőt. Én sem úgy másztam ki
anyám hasából, hogy mindent tudtam, sőt. Csak épp megtanultam azt,
amit szerintem minden egységsugarú júzernek meg kéne. Olvasni és
google-zni, esetleg kérdezni. Nehogy mindenki azt higgye már hogy egy
kibővített verziótól megjavul a világ. Attól kezdve semmi sem lesz
jobb, sőt, inkább rosszabb. Ha az ember elé tolnak mindent, annál
nincs rosszabb. Ez a tipikus "jaj elromlott, nem baj, újrarakjuk és
akkor minden megint jó lesz" szindróma kiváltója. Ezt elkerülendő
gondoltam arra, hogy ezt talán mégsem kéne.
Tehát nem azt gondolom hogy hamis, ha beírod, hogy apt-get install
foobar, hanem azt hogy talán ezeket nem kéne kihagyni a tanításból.
Alapvető egyébként hogy haveromnak nem teszek fel ubuntut, majd ha úgy
gondolja, tesz ő magának. Meg lett mondva neki is, ha kell segítség
szól és megmutatom a synapticot, meg mindet amit kell, tehát terminál
egy alapvető dolog szerintem, mert én nem úgy fogom mondani a
telefonba neki, ha kell valamit segíteni, hogy kattints a Rendszer
Adminisztráció Synapticra, és keresd meg x csomagot, hanem hogy írd be
a terminálba, hogy sudo apt-get install x, nem véletlenül. Talán mert
jóval egyszerűbb mintha ő 3* megkérdezi, hogy és most hova kattintson.
Inkább elmagyarázom, hogy mit írjon be, és az mit jelent. Azt
feljegyezheti, és előveheti ha szüksége van rá. Nem véletlen, hogy nem
grafikus felületü linuxot/unixot oktatnak a jobb helyeken.

A programokról meg annyit, hogy a legalapvetőbbek megvannak egy alap
cd-s ubuntun is. szinte már túl sok is szerintem, mert nem hiszem,
hogy pl. Ooo-t akarnál használni liveCd alatt már csak a gyorsasága
miatt is.

Mellesleg ha már a nyelveknél tartunk, valóban, ha magyarnak szánod
minek, de minek magyarnak szánni, ha megfelel a másik is? És mi van ha
nem csak magyarnak szánod hanem más embernek is? Pl van egy külföldi
ismerősöm és szeretném neki feltenni, /ami ütközik az elveimmel, de ez
van/  de hoppá nincsen német nyelv rajta. Szopacs, de hát nekem
nincsen tapasztalatom ilyenek felrakásában, és nem tudom, hogy keltsem
életre a németet, ígyjárás.

És félreértesz, az ubuntu nem vallás, nem érdemes rá vallást építeni,
gyenge ahhoz, sőt a Debianra sem, a linuxra sem.

--
Vass "Skully" Alexandra
"I have an ego the size of a small planet" -- Linus Torwalds