[ubuntu-hu] Super Ubuntu

Antal Istvan Miklos djdarkmanx at gmail.com
2009. Jan. 12., H, 18:25:11 GMT

On Monday 12 January 2009 17:59:01 Alexandra Vass wrote:
> Kedves Emberek, Orkok, Törpék, Trollok és Egyéb Lények!
>
> Naaagy lelki erő kellett hogy eddig ne írja erre az Extended Ubuntu,
> Hubuntu, Ubuntu Hungarian Remix vagy teljesen mindegy hogyan nevezzük
> témához.
> Nem nagyon szoktam kifejteni a véleményemet amúgy sem ilyen témákban,
> de ehhez most had szóljak hozzá.
>
> Tehát véleményem szerint nem baj hogy létezik ez a dolog, de ne
> keverjük az eredeti Ubuntuval semmiféle képen a dolgot. Az ubuntu.hu
> oldalnak az eredeti Ubuntuval kell foglalkoznia, nem pedig egy

Na figyelj egyszer mondom el a lepeseket, veszel egy eredeti ubuntu CD-t amit
a shipiten rendeltel vagy az ubuntu shopon, feltelepited, es beirod, sudo
apt-get install foobar, na tehat ettol a pillanattol kezdve a te ubuntud
mar "hamis" mert nem erdeti, a te definiciod szerint, "átformált,
átminősített, átkeresztelt dolog". De tegyuk fel te eredeti vagy viszont a
havered akinek teszel fel ubut azt nem erdekli es akar divxeket nezni, te meg
azt mondod egye fene sudo apt-get install
evil_codecs_from_the_ubuntu_repositories, es ezzel meghamisitottad az
ubuntut(a te definiciod szerint).

> átformált, átminősített, átkeresztelt dologgal /akárhogy nézem, a
> névtoldás is névmásítás/, hiszen ez egy teljesen más dolog. Az eredeti
> Ubuntu-t a Cannonical Ltd. bocsájtja ki nem pedig egy olyan ember, aki
> belerak pár dolgot, másrészt aki mc-t akar használni, nem hiszem hogy
> nagy dolog lenne beírni, hogy sudo apt-get install mc, mivel a
> midnight commandert nem éppen a kezdők használják.

Hol ejtettem en szot errol? en ha nem vetted volna eszre altanosan beszeltem
hogy jo lenne egy olyan ubuntu lemez amin meglenne az amit az ember alapbol
elvar.

> És ha már itt
> tartunk, nem baj az ha az r=1 juzerek okosodnak is egy kicsit néha.
> Bizony néha szenvedni is kell.

Hatigen miert ne menjunk meg akkor tovabb a gondolattal es ne is adjunk ki
binaris csomagokat, had okosodjon mindenki addig hogy forditsa le maga...

Az egyszeru juzer azt mondja erre, hogy ez nem neki valo mert tul nehez es
vesz egy Mac-et.

> Én is rájöttem a ~1 év alatt, hogy
> felesleges téríteni, úgy is jönnek azok maguktól, ha persze akarnak.

Most ezt ugy mondtad mintha Steeve Balmer helyeben lennel es a linux dominalna
a piacot.

> Harmadrészt.
> Aki az Ubuntu alatt nem tanul meg legalább Synapticot
> használni az jó ember nem lehet.

Te is ugy szulettel, hogy ismerted mind a 30k+ csomagot az ubuntu tarolokbol?

> Negyedrészről az eredeti Ubuntu
> telepítő TUD magyarul /Lásd:
> http://tefeo.extra.hu/content/vm810hun.png /!

De egy magyar embernek szant lemezen minek legyen egyebb is?

> Javítsatok ki nyugodtan ha tévedek az álláspontommal kapcsolatban, de
> én még mindig csak azt látom, hogy valaki a web-oldalával ki akar
> kerülni egy népszerűbb web-oldalra, és ezáltal látogatókat remél.
>
> Üdvözlettel:
> --
> Vass "Skully" Alexandra

En is sokszor abba a hibaba esek hogy bizonyos dolgokat nyilvanvalonak,
egyszerunek illetve trivialisnak tartok. De aztan kicsit magamba szallok es
rajovok, hogy nem csak ez a szakma van a vilagon hogy mindenki kene tudja.

Nem tudom felfogni, talan velem van baj, talan egy kicsi fenyt kene vetni erre
a dologra, mitol eredeti "egy ubuntu"?

Sot tovabb mennek es kernem az "egy ubuntu" definiciojat is, mert sokan az
install cd-nel vannak leragadva, amit nem tudok elfogadni, mert ez nem
vallas, de ha mar vallasnal tartunk, az vesse ram az elso kovet, aki sose
hasznalta az ubuntu tarolokat.

Na most, amit te letoltesz apt-al a hivatalos ubuntu tarolokbol(most nincs szo
a 3rd partykrol) az is ugyannyira "ubuntu" mint az alap rendszer, amit kapsz
a hivatalos install CD-vel. Ne tevedjetek el a windowsek vilagaba, mert egy
entitas csinal mindent(Microsoft), nem lehet osszehasonlitani egy linux
disztroval.

Sot ha meg melyebben bele megyunk a temaba, mi "ubuntu" az alap rendszerben? a
kernel talan? az X.org? a binutils.... milyen furcsa ezek nelkul legtobben
hasznalni se tudnatok az ubutokat(ne is merje valaki azt mondani, hogy a
binutils nelkul tudna, mert mar a sed nelkul el se indulna :P ), megse a
Canonical gyartsa oket.

Tehat szerintem hivatalosan ubuntu mindaz ami az ubuntu hivatalos taroloibol
elerheto, mert azokat karban tartja az ubuntu kozosseg, es ha te kiadsz egy
lemezt ami tobb vagy kevesebb modositatlan hivatalos ubuntu csomagot
tartalmaz, az arrol feltelepitett rendszer is ugyannyira ubuntu lesz mint az
amit az "eredetirol".

Demonstracio:

Van az erdeteti ubuntu lemez, es van nekem egy geptermem, es mindegyikre fel
kellene rakjam az ubuntut es arra  a libfoobar.deb-et, amit az eredeti ubuntu
tarolokban meg lehet ugyan kapni, de 100 gepre kell feltegyem es nem teccik
az otlet, na most en veszem az eredeti ubuntu lemezt es meg bele rakom a
libfoobar.deb-et, es azt felinstalalom mind a 100 gepre, na most akkor en
hamisitottam 100 ubuntut?

Az ubuntu egy operacios rendszer, nem egy vallas, ne keverjetek ossze a
kettot.