[ubuntu-hu] Magyar ubuntu

Gabor Zalai gabor.zalai at gmail.com
2009. Jan. 6., K, 08:57:07 GMT

Sziasztok!

Letenném én is pár filléremet a témával kapcsolatban.

Először is, teljes mértékben megértem az eredeti ötletet. Szép dolog, hogy
van Kiwi, de az kiwi, nem ubuntu. Az ubuntu viszont nem beszél magyarul
telepítés után. Továbbá a restricted-extras használata Magyarországon nem
problémás jogilag.

Szóval nem lenne rossz, ha a magyar közösség kaphatna egy olyan Ubuntu
kiadást, amelyik magyarul beszél és out-of-the-box használható böngészésre,
médialejátszásra.

A Canonical trademark policy alapján Ubuntu Hungarian Remix kellene, hogy a
neve legyen. A buntu elé illesztett előtag használatát nem javasolják, de
egyedi engedély alapján megoldható.

"the Trademark is used in a way that makes it clear that your project is a
development effort related to the Ubuntu source, but that the software you
are working upon is not in fact Ubuntu as distributed by the Ubuntu project.
The approved naming scheme to facilitate this is through designation
"Remix". For instance, a new ISO image which has been packaged special tools
for software developers could be called "Ubuntu, Developers Remix", or an
image was has been created with Thai language packs could be called "Ubuntu
Thai Remix". Words such as "Edition" and "Version" should be avoided, as
they have specific meaning within the Ubuntu project. Prefixes, such as
"ThaiBuntu" should also be avoided. Any other naming scheme will require
explicit permission."

Nálunk az Ubuntu első betűje adja magát, esetleg kérhetnénk külön engedélyt,
hogy a remix a "HUbuntu magyar remix" nevet használhassa. Azt gondolom, két
verzió között még bárki tud választani. Lehetne egy eredeti Canonical
kiadás, meg egy magyar nyelvet és [ezt pontosan meg kéne fogalmazni]
különböző codeceket, flasht támogató verzió. Néhány mondatban összefoglalva
az eltéréseket, szerintem bőven életképes lehetne nálunk a saját nemzeti
remix.

tzalay