[ubuntu-hu] Intrepid Ibex sajtótájékoztató

László Torma tormail at gmail.com
2008. Sze. 25., Cs, 13:30:44 BST

2008/9/25 Takács László <lacyc3 at gmail.com>:
> Sziasztok,
>
> szerintem fontos lenne kiemelni az Ubuntu felhasználó barátságát (pl.
> telepíteni egy rendszert az orruk előtt és beállítani), egyszerűségét és
> gyorsaságát. A világ sajnos még nem ismeri eléggé az Ubuntut se az elődjeit,
> ezért az újdonságok bemutatására nem biztos hogy érdemes nagy hangsúlyt
> fektetni (persze kell azért).

Szerintem is olyan bemutató kell, ahol először megmutatjuk magát az
Ubuntut, és csak utána beszélünk az új kiadás újdonságairól. Ez
utóbbira is szükség van, mert azért ma már szerencsére minden nagyobb
szakmai oldal beszámol az új kiadásokról, így nem ismeretlen számukra
sem teljesen az Ubuntu.

> Az M$-ben sokakat az fog meg, hogy a cég egy "jótündér" arcát mutatja a
> külvilágnak, sőt egyenesen rózsaszínnek mutatja azt szerintem. Egy hasonlót
> kellene nekünk is.

Pontosan ez a cél. Pörögni fog a kocka, repülnek a fájlok a privát
könyvtárba (aztán megmutatjuk pár screenshottal, hogy a Live CD-s
ügyeskedők nem férnek hozzá), megmutatjuk, hogy egyetlen alkalmazásból
milyen átláthatóan és egyszerűen kezelhető mindenféle netes
csatlakozás, meg ilyenek...

> Ha már M$, akkor javaslom hogy ne a "az Ubuntuban ilyen egyszerű, a
> Windows-ban pedig ilyen bonyolult"..stb felépítésű legyen tájékoztató, hanem
> mindentől függetlenül az erényeit kell bemutatni, nem kell másra mutogatni.

Szerintem se az MS-t kell fikázni egy ilyen előadáson. Már csak azért
sem, mert ezt várják ott tőlünk, hogy aztán jól leírhassák, hogy az
Ubuntu mutogatása helyett a konkurenciát szidtuk. Én a Microsoft nevét
két helyen mondanám ki: az új OpenOffice.org (Office 2007 formátum
támogatása) és az új Samba említésekor. Nem azért megyünk, hogy a
Windowst rugdossuk, hanem hogy az új Ubuntut bemutassuk.

Torma László (toros)
Ubuntu tag