[ubuntu-hu] Ubi oktato videok

Palocz Istvan istvan at palocz.hu
2008. Okt. 17., P, 14:37:35 BST

Csarlee írta:
> Sziasztok!
>
> Nem vagyok tanarember de ezzel az Ubi oktatovideokkal kapcsolatban
> mondanam, hogy allitsunk ossze elotte egy tematikat! Az alapoknal kell
> kezdeni erosen, mert szvsz ennek a sracnak is magyarazhatod a
> helyszinen, hogy ilyen particio meg olyan particio meg
> gyokerfajlrendszer es tarsai... Jo esetben megkerdezi, hogy mi az,
> rosszabban azt hiszi, hogy az anyat szidod!
> Ezert szerintem mielott barmit is keszitenenk a telepitesrol, kellene
> egy kisokost irni amiben az olyan alapveto szamitastechnikai
> fogalmakat mint particio, cserehely stb tisztazunk.

Téveszme 1. "az alapokat kell tanítani"

Pont ezért fantasztikus találmány a LiveCD és pont ezért használnak
Windows-t és hiszik azt, hogy mást nem tudnak használni. Szerinted aki
Windows-t használ és azért nem tér át a Linuxra, mert nem ismeri ezeket
a fent nevezett fogalmakat az telepített valaha Windows-t?
Én úgy tanítottam ötödikeseket, hogy azt se tudták milyen rendszert
használnak, fogalmuk se volt arról, hogy hogyan kell telepíteni valamit
mégis vígan használták. Figyelj!! nem azt mondom, hogy ezt nem kell
megtanítani, csak nem ezek az alapok.

> En ugy latom az Ubuntu illetve a Linux meg komolyabb elterjedesenek a
> legnagyobb akadaly az, hogy a leendo atlag  M$ felhasznalonak tanulni
> kell hozza, es ha ezt a tanulnivalot innen-onnan kell osszeszednie
> akkor mar lehet, hogy elmegy a kedve tole. Talan, ha odatolod az orra
> ele, hogy ezt meg ezt olvasd el mert sokkal konnyebben atlatod majd
> akkor lehet, hogy szivesebben fogna bele...

Téveszme 2. "a Linuxot tanulni kell a Windows-t meg nem."
Nézd meg hogy kivannak a tisztelt felhasználók, amikor kijön egy új
verzió valamiből. Pontosan ugyan ezt fogják érezni amikor egy másik
oprendszert kell használniuk. Én használok pár programot amik ugyan úgy
működnek mindkét oprendszer alatt és jééé nincs problémám.
Ma amikor évente jön ke egy új rendszer mindenkinek tanulni kell
függetlenül az operációs rendszertől. A Z generáció már tudja ezt, mi
csak az előfutárok vagyunk. Velünk és az idősebb generációval ez a
probléma is el fog tűnni. Csak várni kell.

> Amugy ez a kijaros dolggal kapcsolatban, hogy oldjatok meg a szamla
> kerdeset? Csak pusztan kivancsisagbol kerdezem (nem vagyok APEH-os),
> mert azert az gaz, ha valaki kimegy ehhez a srachoz, megoldja majd kap
> erte x forintot utana meg a srac telekurtoli a vilagot, hogy a magyar
> Ubuntu csapat penzert segitett de szamlat nem adott...
> Szoval, szvsz at kell gondolni ezeket a dolgokat...
Adsz számlát és mint ahogyan Szilveszter írta ehhez a nem létező Ubuntu
csapatnak nincs köze.

pp