[ubuntu-hu] A moderáció szigora

Palocz Istvan istvan at palocz.hu
2008. Okt. 11., Szo, 11:19:05 BST

László Torma írta:
> Az utóbbi időben egy-két topik áldozatul esett moderátorok szigorának,
> aminek a megítélése a közösség berkein belül sem teljesen egységes.
> Konkrétan az alábbiak:
> http://ubuntu.hu/forum/kozosseg/gnom-vs-kde
> http://ubuntu.hu/forum/alkalmazasok/mirc-linuxra
> http://ubuntu.hu/forum/egyeb-temak/nincsen-hang-youtubon
>
> Ezeket visszahoztam, mert igazából számomra is kérdéses, hogy törölni
> kell-e ezeket. Az tény, hogy valamilyen okból mindegyik kérdéses: a
Sziasztok!

Szerintem egy tipikusan olyan témát, aminek száz megoldása van nem kell
törölni, hanem lezárni a hozzászólásokat és betolni egy hozzászólást,
amiben a megoldásra, vagy megoldásokra mutató linkek vannak. (így aki
indította megtalálja a megoldást egy kulturált hangvételű, nem kioktató,
segítő szándékú hozzászólásban.) Mondjuk : "a kérdésedre a választ
megtalálod itt és itt és itt"

gnom vs kde pedig tipikusan flame starter trolletető szintén lezárnám
egy hozzászólásban melyben leírom, hogy miért nincs helye ennek az
ubuntu.hu-n. Olyan témának már van értelme, hogy miért szereted a
gnomot/kdet, de összehasonlításnak szerintem nincs sok. (hisz mindenki
csak azt írja le mi az amit szeret a saját favoritjában és szépen
elbeszélgetnek egymás mellett az emberek)

Ha valamelyik topik eltrollosodik, azt is lezárnám egy hozzászólással,
melyben a lezárás indoka benne van.

pp