[ubuntu-hu] II. Debreceni Szabad Szoftver Este. Beszámoló.

Molnár Vilmos vilmos.molnar at pannongsm.hu
2008. Okt. 9., Cs, 08:17:58 BST

2008. október 8.-án megrendezésre került a II. Szabad Szoftver Este
Debrecenben a UnixLab Egyesület székhelyén.
Az esemény 17 órakor kezdődött. Várakozásokat felülmúló érdeklődés
mutatkozott az eseményre, mivel összesen kb. 40-45 fő jelent meg, igy
pótszékezni kellett. Az eseményen három előadást hallgathattak meg az
érdeklődők.

Bögi kornél: Asterix bevezetés.

Kornél előadásában beszélt az IP alapú telefonközpontokról. Elmondta,
hogy az Asterixet kifejezetten linux alá fejlesztették de a Solarisban
is megtalálható. Bemutatta a telefonközpont konigurálását és az előadás
végén a gyakorlatban is bemutatta az Asterix múködését.

Jeszenszky Péter: A web jövöje?

Péter előadása a szemantikus web, azaz az információk autómatikus
feldolgozásáról szólt. A szemantikus web megalkotása Tim-Berners Lee
nevéhez fűződik. Péter elmondta, hogy a szemantikus web egyenlőre még
csak álom, de már vannak igéretesnek tűnő alkalmazások.
A szemantikus web használatát a Piggy Bank nevű Firefox kiterjesztés
segitségével mutatta be, példákon keresztül valamint bemutatta a
szemantikus web lelkét az RDF keretrendszert.

Molnár Vilmos: Rádiós meteor észlelés linux operációsrendszerek alatt.

Ezt az előadást jómagam prezentáltam. Beszéltem a rádiós
meteorészlelésről, a használható eszközökről, programokról. Az előadás
második felében egy rövid videófilmen bemutattam egy különleges
észlelési technikát, majd lejátszásra kerültek az általam rögzitett
meteorvisszhangok.

Összességében elmondható, hogy az este jól sikerült és jó hangulatú
volt. Az esemény végén kisorsolásra került 3-3 Ubuntu Hardy Heron 8.04
és Edubuntu Add-On CD.
A következő Szabad Szoftver Este várhatóan novemberben lesz. Reméljük
akkor is ilyen szép lesz az érdeklődés és még többen fognak eljönni az
előadásokra.

Ezúton szeretném megköszönni a szervezők és az előadók munkáját!