[ubuntu-hu] Szabad Szoftver Este október 14-én - ubuntu-gráf

Horvath Arpad horvath.arpad at roik.bmf.hu
2008. Okt. 3., P, 13:27:37 BST

 László Torma írta (Dátum: 2008. Sep. 30.)
> Mindenesetre ha valakinek van valami jó ötlete, hogy kitől hallana
> szívesen előadást, vagy még inkább maga tartana szívesen valamiről, az
> szóljon, mert lehet, hogy keresnünk kell még másokat. Emellett
> természetesen minden ötletet, javaslatot, tippet örömmel fogadunk...

   Kedves Toros!

Elkövettünk témavezetőmmel egy cikket, amelyben komplex hálózatok
(konkrétan az Ubuntu csomagfüggőségi gráfjának) vizsgálatát mutatom be
és azt, hogy hogyan lehet ezt bevinni az oktatásba.
http://mail.roik.bmf.hu/num/complex_networks/doc/cn_edu/complex_networks_in_education.pdf
A teljes vizsgálatot Python alatt végeztem a kitűnő NetworkX modullal.

Erről tudnék majd előadást tartani, ha valakit érdekel, de inkább vizsgaidőszakban tudok
szabadon utazni.

A dolgot kipróbáltam már debian lenny-vel is, megy.
Elvileg eltárolt gráfokat akár Windows alatt is lehet vizsgálni, de ezt
még nem próbáltam.

        Üdvözlettel:
                Árpi

PS:
Ha valakinek lenne kedve kidolgozni azt a részt, amely RPM-es függőségi
gráfokat csinál, vagy esetleg BSD-set, vagy van ötlete, hogyan lehetne
Windows-os szoftverfüggőségekkel összehasonlítani, az ne kíméljen, írjon
nekem.

--
Horvath  Arpad  <horvath.arpad at roik.bmf.hu>
Honlap: http://www.roik.bmf.hu/harp