[ubuntu-hu] xubuntu.hu

Mátó Péter mato.peter at andrews.hu
2008. Nov. 9., V, 13:37:11 GMT

Andrejka Balázs írta:
> Magam részéről azt tartom a legszimpatikusabbnak, ha a közösség
> megkérné, hogy kizárólag a Xubuntu specifikus dolgokkal foglalkozzon az
> oldal, más esetekben irányítsa át a tagokat az ubuntu.hu-ra. Ezzel
> nyernének a Xubuntusok is, hiszen van saját oldaluk, meg a közösség sem
> bomlana fel.

Itt, a 21. században, az RSS korában voltaképpen tökmindegy, hogy külön
oldalt csinál-e vagy nem. A tartalom szempontjából. A fórumokkal kapcsolatban
azonban ez nem igaz.

Valójában az itt a gond, ami az Ubuntu-Linux viszonylatában is megfigyelhető.
Az Ubuntu listán rendszeresen előjönnek teljesen nem Ubuntu specifikus kérdések,
ezzel idegesítik az Ubuntu segítőket. Sokszor nem kapnak választ, mivel az a
kérdés offtopik az adott fórumon vagy listán. Ugyanez lesz a Xubuntu-Ubuntu
viszonylatban, csak az azon a fórumon aktív tagok nem fognak az ubuntu.hu-n
általános Ubuntu kérdésekben segíteni, noha tehetnék. Valójában ez egy olyan
irány, ami felületes szemlélő számára jónak tűnik, valójában azonban a kérdezők
kevesebb választ kapnak majd mindkét portálon, így összességében rosszabb, mint
jobb. Vagy egy-egy kérdést mindkét helyen felteszel. És követed mindkét szálat.
És ezzel felidegesítesz néhány embert. És így tovább.

Egyébként a közösség bomlasztását nem pejoratív értelemben, hanem a szó szoros
értelmében használtam. Eddig volt egy Ubuntu közösség, amiben kiválóan megfért
a Gnome felhasználó az XFCE felhasználóval, hisz a rendszer 99,9%-a ettől még
ugyanaz. Most majd lesz egy Xubuntu közösség. Meg majd ha jön egy ember egy remek
ötlettel, akkor Kubuntu, meg Edubuntu, Kiwi, Ubuntu Studio meg mittommégmi.
Érted már, mi a gond?

üdv

ps. én most lelépek két napra, szóval már nem biztos hogy tudok majd válaszolni
a többi felháborodott levélre, ne vegyétek tiszteletlenségnek :))

%%| http://fsf.hu |%%%%%%%%| FSF.hu Alapítvány - Mert a szabadság viccesebb. |%%

Név: signature.asc
Típus: application/pgp-signature
Méret: 189 bytes