[ubuntu-hu] xubuntu.hu

Andrejka Balázs balazs.andrejka at gmail.com
2008. Nov. 9., V, 12:54:14 GMT

> A listára válaszolok, gondolom te is oda akartál, csak a rakoncátlan leveleződ
> nem azt csinálta.
>
> Értem a véleményedet, de elfogadni nem tudom. Ha valaki segíteni akar, az nem
> weboldalt csinál, hanem beszáll a többieknek segíteni. Jópár éve követem a
> szabad szoftver közösség munkáját, és ez az általános meglátásom. Van néhány
> ember, akinél ez nem érvényes (Trey például), mert ők valóban letettek valamit
> az asztalra egy Drupal installon túl. De aki csinálni akar valamit, az nem így
> kezd hozzá. Lásd Ubuntu közösség tagjai. Lehet, hogy Hanzo-ban nem is
> [...]
Igen, listára akartam. Elnézést érte.

Nézd, én is értem, hogy mit mondasz, de néha igenis szükség van egyéni
kezdeményezésre. Nem hiszem, hogy Hanzo arra gondolt, hogy el akarja
szakítani az Ubuntu közösségtől a Xubuntu felhasználókat. Természetesen
ez is előfordulhat, de ha fehéren-feketén le van írva, hogy az oldal
kizárólag az xface-s témákkal, problémákkal foglalkozik, és minden egyéb
kérdéssel a help listára vagy az ubuntu.hu oldalra irányítják őket,
akkor nem hinném, hogy bomlasztja a közösséget.

Mindenesetre a domain bejegyzése elindult, ha jól értem. Ha a közösség
úgy látja, akkor meg kell kérni, hogy adja át a domaint, lehet vele
együttműködni, ki lehet rekeszteni a közösségből vagy el lehet tőle
perelni a domaint. Ennyi szerintem az összes lehetőség, ezekből lehet
választani.

Magam részéről azt tartom a legszimpatikusabbnak, ha a közösség
megkérné, hogy kizárólag a Xubuntu specifikus dolgokkal foglalkozzon az
oldal, más esetekben irányítsa át a tagokat az ubuntu.hu-ra. Ezzel
nyernének a Xubuntusok is, hiszen van saját oldaluk, meg a közösség sem
bomlana fel.

Üdv:
Andrejka Balázs