[ubuntu-hu] xubuntu.hu

László Torma tormail at gmail.com
2008. Nov. 8., Szo, 22:57:18 GMT

Az ubuntu.hu oldal kiegészítése Xubuntu-specifikus információkkal nem
tűnik egy megvalósíthatatlan feladatnak. Most már pár hete használok
párhuzamosan Xubuntut is, így van némi rálátásom a disztróra. Jelentős
részben megegyezik az Ubuntuval, meglehetősen minimálisak a
különbségek, ezek lefedése dokumentációval első ránézésre simán
megvalósíthatónak tűnik. Emellett kellhet némi általános bemutatás,
illetve a hírekben időről időre szerepelhet.

A gondom az, hogy amíg jelenleg viszonylag pontosan látom, hogyan
lehetne az ubuntu.hu oldalon megfelelő teret adni a Xubuntunak, addig
azt sokkal nehezebben tudom elképzelni, hogy egy önálló Xubuntu oldal
hogyan tudna függetlenül működni: a dokumentáció kb. 95%-ban ugyanaz,
az Ubuntu.hu fórumon a Xubuntuval kapcsolatos kérdéseket is fel lehet
tenni (ráadásul a válasz nagyrészt pontosan ugyanaz lesz, mint Ubuntu
esetében), a kifejezetten Xubuntuval kapcsolatos híreknek szívesen
teret ad az Ubuntu.hu. Külön közösségről sem beszélhetünk, a Xubuntu
userek is Ubuntusok.

Nem igazán látom, hogy a gyakorlatban hogyan valósulna meg ez az
oldal. Külön infrastruktúrát építene ki mindenből (fórum,
dokumentáció)? Kopipésztelne az Ubuntu.hu-ról? Vagy egyszerűen
áthivatkozna az ubuntu.hu-ra? Lenne egy viszonylag minimál,
meglehetősen statikus tartalom, ahonnan meg lehetne tudni, mi ez a
Xubuntu, le lehetne tölteni, de minden további kérdésével az
ubuntu.hu-ra irányítaná a felhasználót? Én ez utóbbit tartanám akkor
már a leginkább működőképesnek: fenntartva továbbra is, hogy az
ubuntu.hu Xubuntu specifikus tartalommal való kiegészítése lenne
szerintem a legjobb.

toros