[ubuntu-hu] A kezdő felhasználók segítése!

Őry Máté orymate at gmail.com
2008. Már. 24., H, 15:08:02 GMT

Üdv.

>  Pl.: Mikor először indítja a linuxost a felhasználó akkor mint a
>  Windows esetén
>  felugrik egy ablak ami segít beállítani a felhasználónak a rendsz
>  ert,

Ez a telepítő feladata; fölösleges duplikáció lenne még egy program.
Az azonnali használhatóság szerintem fontosabb.

>  A második hogy egy dc-szerű kliens lenne ami alapból fel lenne rakva
>  és automatikusan beállítja magát és amivel rácsatlakozhat egy m
>  agyar szerverre amin a felhasználó azonnali
>  segítséget kaphat!

Dc-szerűnek betudom az IRC-t. IRC kliens van az alaptelepítésben
(Pidgin), be van állítva a freenode. Az #ubuntu-hu IRC csatorna
alapvetően közösségi jellegű, a support kérdésekkel való elárasztása
nem célravezető a korábbi tapasztalatok (#debian.hu, #linux.hu,
#debian) alapján.

> Persze a fórumon nem sürgős kérdésekre is
>
>  választ kapna, netán a logot is ki lehetne rakni a weboldalra, mivel j
>  óideig

IRC-logból nem sok mindent lehet kibogarászni, főleg egy kezdőnek.

A közösségi terméktámogatásnak szerintem nem technikai jellegű akadályai vannak.
--
Őry Máté