[ubuntu-hu] mobil internet - Huawei E170

Ilona Jakab Baján jbajan at gmail.com
2008. Már. 10., H, 05:26:56 GMT

Sziasztok!

Hűségidő lejárta közeledik és mobil interneten gondolkodom. Csaknem 1 éve
Win mellett Ubuntu 7.10-et használok és magán használatra szívesen
lemondanék  a windows-ról.
Az első kérdésem: hogy milyen tapasztalata van annak, aki mobil internetet
használ (t-mobile-os vagyok)?  Windows-os ismerőseim azt állítják, hogy
megbízható a mobil internet azokon a környékeken, ahol megfordulok és a
beállítás egyszerű és problémamentes.
Hup.hu-n modem telepítéshez lehet találni javaslatokat (E220-hoz), de
internet-használatról tapasztalatokat nem. Angol nyelvű oldalakon viszont
olyanokat találtam, hogy kb. 5 perc után lekapcsol, és ennek megoldására nem
találtam működő javaslatot.

A második kérdésem a modemre vonatkozik: a Huawei E220-nál újabb modemek is
szerepelnek a kínálatban,  amik  nagyobb sebességet tudnak, de ezehez
telepítési segítséget szintén csak angol oldalon találtam (pl:
https://forge.vodafonebetavine.net/projects/vodafonemobilec/ : Vodafone
Mobile Connect Card driver for Linux is a GPRS/UMTS/HSDPA device manager
written in Python, licensed under the GPL. Features: Data call handling
Send/Receive SMS SIM phone book management Graphical user interface using
GTK - ubuntu.com fórum több helyéről is ide irányítja a keresőket).

Sajnos kipróbálásra nincs lehetőség: és szerződéskötés esetén természetesen
hűségnyilatkozatot kell aláírni.
Nagyon megköszönném, ha valaki tapasztalatokkal tudna segíteni a
választásban.
Eeelona