[ubuntu-hu] felirat még

BOCZ Peter boczpeter at gmail.com
2008. Jan. 18., P, 11:08:50 GMT

2008/1/18 János Illés <ijanos at gmail.com>:
> Nem érted a problémát. Az a "kihasználatlan" fekete hely az a
> vidoelejátszók számára nem létezik, gondolj bele amikor ablakban nézed
> a filmet, az olyan lenne mintha az ablak alatt tenné ki valahol a
> feliratot. Gyakorlatilag a filmen kívül akarod megjeleníteni a
> feliratot, ez persze lehetséges, annyira van szükséged csupán, hogy
> megkéred a lejátszódat a film méreteinek megnövelésére úgy, hogy az új
> részeket feketével tölti ki. Ez mplayer esetében az expand szűrő
> segítségével érthető el.

Azt gondolnám h amikor fullscreenre kapcsol a lejátszó, akkor igazából
magától kezelhetné azt a felületet és adhatna lehetőséget arra, hogy
oda tegyem a feliratot. De lehet, hogy ez az igény még másban sosem
merült fel, ezért a program szerzői sem gondoltak rá, ezt elfogadom.
Egyébként meg mernék esküdni, hogy láttam már linux alatt
feliratkezelést pont az általam elvárt módon, ezért gondoltam, hogy ez
csak egyszerű guis beállítás kérdése.
Az mplayeres tippet és konfigot köszi, ki fogom próbálni.

> ps: szerintem rossz ötlet alulra tenni a feliratot, már magán a filmen
> is zavaróan lenn van néha, és értékes pillanatokról maradhatsz le amíg
> a feketeséget bámulod, szerintem jobban jársz ha nem lejebb hanem
> feljebb húzod a feliratot, rá a filmre és kisebbre veszed a betűket,
> hogy ne zavarjanak nagyon.
> ps2: legjobban akkor jársz ha megtanulsz a film eredeti nyelvén, attól
> nincs jobb, hidd el.

Kösz ezeket a tippeket is, de azt hiszem maradok a feketeségnél és a
nagy betűméretnél, mert viszonylag messze van a monitor filmnézéskor.
Az eredeti nyelvet is igyekszem elsajátítani, többek közt azzal, hogy
a felirat is sokszor eredeti nyelvű. ;)