[ubuntu-hu] felirat még

János Illés ijanos at gmail.com
2008. Jan. 18., P, 10:51:48 GMT

Nem érted a problémát. Az a "kihasználatlan" fekete hely az a
vidoelejátszók számára nem létezik, gondolj bele amikor ablakban nézed
a filmet, az olyan lenne mintha az ablak alatt tenné ki valahol a
feliratot. Gyakorlatilag a filmen kívül akarod megjeleníteni a
feliratot, ez persze lehetséges, annyira van szükséged csupán, hogy
megkéred a lejátszódat a film méreteinek megnövelésére úgy, hogy az új
részeket feketével tölti ki. Ez mplayer esetében az expand szűrő
segítségével érthető el.

mplayer video.avi -vf expand=0:-50:0:0:1 -sub felirat.srt -subpos 100

ez egy 50 pixel vastag fekete csíkot húz a video aljára, amire
kipakolja a felirat.srt nevű a feliratot legalulra. A felirat helyét
menetközben e "t" és "r" gombok nyomkodsával tudod fel-le állítgani.

Az mplayer manualja kellően bőbeszédű, és példákat is hoz! Olvasgasd
bátran, ha további videoval kapcsolatos problémád támad.

ps: szerintem rossz ötlet alulra tenni a feliratot, már magán a filmen
is zavaróan lenn van néha, és értékes pillanatokról maradhatsz le amíg
a feketeséget bámulod, szerintem jobban jársz ha nem lejebb hanem
feljebb húzod a feliratot, rá a filmre és kisebbre veszed a betűket,
hogy ne zavarjanak nagyon.
ps2: legjobban akkor jársz ha megtanulsz a film eredeti nyelvén, attól
nincs jobb, hidd el.