[ubuntu-hu] linux osszeomlas

Zoltan Tibenszky tzg6sa at gmail.com
2008. Jan. 14., H, 18:13:07 GMT

Sziasztok!

Adva van a következő probléma. Mindenféle partícionálás és oprendszer
instalálás után adva egy sértetlenül megmaradt Windows
rendszerpartícióm, ami sajnos nem bootol be. Valószínűleg az újonnal
feltelepített Ubuntu grubja csak azt látta, hogy ez az első egy nem unix
alapú partíció, mindenesetre a grub listájában benne van az XP is. Hanem
amikor kiválasztom csak azt kapom a képernyő legfelső sorában, hogy
"Starting up ...". Semmi mást. Itt leáll az egész.  Ha a Linuxot a Live
CD-n megadott paraméterekkel indítom, azaz acpi=off nélkül és "quiet
splash --"-el, akkor ugyanezt kapom vissza "Starting up ..." (Egy
notebookom van, amin az Ubuntut acpi=off kapcsolóval kell indítanom.)

Az XP-s partíció éppségben megmaradt, már használtam az ottani fájlokat
gond nélkül. Én arra tippelek hogy a boot szektorból eltünt néhány bájt,
amik azt mondanák, hogy a hda1-en is van oprendszer. A boot szektor épp
(értsd: vmi érvényes adat van ott). Fixboot, fixmbr és testdisk
segítségével már meg lett manipulálva, de ezek mégsem jártak
eredménnyel. (Ezután telepítettem fel újra az ubuntut, ami szépen fut
is) Sajnos azonban nem nagyon értek a problémához.

Tudtok adni konkrét tippet, hogy mit csináljak? Vagy tudtok adni
ötleteket, hogy merre nézzek körül?

Előre is köszönöm!

Minden jót!
Zoli