[ubuntu-hu] linux osszeomlas

Zoltán Tibenszky tzg6sa at gmail.com
2008. Jan. 13., V, 23:20:21 GMT

2008/1/13, Gabor Burjan <buga at buvoshetes.hu>:

> Van egy testdisk nevu program, ami valoszinuleg ratalal a particiokra es
> helyreallitja a particios tablat.  Azert elotte mentenek a hda1-rol, az
> ordog sohasem alszik...
>
> Letoltheto innen livecd formajaban:
>
>   http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
>
> illetve van a testdisk nevu csomag is, amit az ubuntu livecd-rol
> bootolva felrakhatsz es hasznalhatsz.

Köszi a tippet! Sikerült visszanyerni a partíciókat! Valószínűleg még adatot
sem vesztettem.

> Nekem már az is remek lenne, ha a hda1-ről be tudna bootolni a gépem.
>
> Ezt egy windowsos FDISK /MBR, illetve FIXBOOT is megoldja.

Ezek után:
Először a fixboot C: -al próbálkoztam, de a grub-nál ismét megállt a
bootolás. Ezután próbálkoztam a fixmbr \Device\Harddisk0\Partition1-el, de
ezután sem jut tovább a grub-nál. (XP alatt fixmbr van fdisk /mbr helyett)
Sajnos valamelyik töröle az XP partíciómat.
Ami viszont szerintem érdekes, hogy mindkét esetben az az, hogy mindkét
próbálkozás után a grub ismét megjelent, az nem törlődött... Valami nem az
igazi...
A testdisk egy mély keresése után sikerült visszahoznom az XP partíciót.

Sajnos nem sikerült megmenteni az XP-met, de az Ubuntut sikerült
feltelepítenem a kívánt nagyobb partícióra.

-A korábbi "C:\" meghajtó fájlai megvannak látszólag érintetlenül, a grub-ba
is bekerült az XP indítása, ám amikor azt indítanám a "Starting up" (remélem
jól emlékszem) után csak feketeséget látok. (Ugyanez a helyzet, ha a linuxot
az acpi=off nélkül indítanám)
Van ötletetek, hogyan tudnám a partíción ott lévő oprendszert bebootoltatni?

Minden jót!
Zoli

Köszönöm mindenkinek a segítséget!